Mitä kuuluu tänään?

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.
sininendraakki
Viesti:

Re: Nietzsche etc...

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 06 Marras 2017 10:50

Santeri kirjoitti:Etsiskelin foorumilla käytyjä keskusteluja Nietzschestä. Ja niihin liittyviä materiaaleja. Olen viime päivinä perehtynyt aiheeseen. Nietzsche ei ollut mitenkään täydellinen ihminen ja jotkut hänen ajatuksensa ovat suorastaan vastenmielisiä. Mutta joillain osa-alueilla hän tekee osuvia havaintoja.

Olen lukenut Nietzschen Näin puhui Zarathustra moneen kertaan, sekä muita hänen teoksiaan: Twilight of the Idols, The Antichrist ja Iloinen tiede. Lukeminen tapahtui 80- ja 90-luvuilla.
Kannattaa lukea myös Nietzscheä edeltävää eurooppalaista ei-teististä kirjallisuutta, kuten Voltairea, jonka teoksia ovat esim Candide ja Sallimus (Zadig).
Löysin Gutenbergistä ranskalaisen anti-kirkollisen kirjan vuodelta 1732, se on mainio ja ytimekäs, käännetty englanniksi nimellä Superstition in All Ages, tekijä Jean Meslier: http://www.gutenberg.org/ebooks/17607

Santeri
Viesti:

Re: Nietzsche etc...

ViestiKirjoittaja Santeri » 06 Marras 2017 12:04

sininendraakki kirjoitti:
Santeri kirjoitti:Etsiskelin foorumilla käytyjä keskusteluja Nietzschestä. Ja niihin liittyviä materiaaleja. Olen viime päivinä perehtynyt aiheeseen. Nietzsche ei ollut mitenkään täydellinen ihminen ja jotkut hänen ajatuksensa ovat suorastaan vastenmielisiä. Mutta joillain osa-alueilla hän tekee osuvia havaintoja.

Olen lukenut Nietzschen Näin puhui Zarathustra moneen kertaan, sekä muita hänen teoksiaan: Twilight of the Idols, The Antichrist ja Iloinen tiede. Lukeminen tapahtui 80- ja 90-luvuilla.
Kannattaa lukea myös Nietzscheä edeltävää eurooppalaista ei-teististä kirjallisuutta, kuten Voltairea, jonka teoksia ovat esim Candide ja Sallimus (Zadig).
Löysin Gutenbergistä ranskalaisen anti-kirkollisen kirjan vuodelta 1732, se on mainio ja ytimekäs, käännetty englanniksi nimellä Superstition in All Ages, tekijä Jean Meslier: http://www.gutenberg.org/ebooks/17607

Kiitos vinkeistä. Kuuntelin juuri 12h tuntisen luentosarjan Audiblessa nimeltään 'Will to Power'. Suosittelen sitä. Taidan ottaa tuon Twilight of the Idolsin seuraavauksi kuunteluun. Minulla on toisella tilillä vielä yksi ilmainen äänikirja Audiblessa.

Pyörittelin viikon ajan mielessä mahdollista blogiviestiä Nietzschestä. Keskeisenä teemana siinä olisi pessimismin ja nihilismin välttäminen. Päädyin kuitenkin kirjoittamaan jostain muusta.

http://ssaablogi.blogspot.fi/2017/11/mi ... l?spref=tw

guiding_image
Viesti:

Re: Mitä kuuluu tänään?

ViestiKirjoittaja guiding_image » 17 Marras 2017 22:07

Sain s-postiini Sketchfabin uutiskirjeen.. https://skfb.ly/6utrW Toimii myös kosketusnäytöllisessä laittessa. Mitäs muuta? Eilen oli hieno auringonlasku jota ulos katsomaan hieno lause intuitiosta sai lähtemään: "Tämä onkin jo lähes hieno."
https://youtu.be/DSmwPuoiXzc Nauhoitin eilen 5min Fallout Shelteriä. Joku meteoriitti putosi Inarinjärveen olikohan se eilen. Henkinen harjoitus menee huonommin kuin koskaan ennen. Minusta tuntuu että viiden vuoden ryyppääminen vahingoitti sydäntä. Kirjoittaminen ei ole sujunut pitkään aikaan, mikään muukaan ei suju. Onneksi edes sain Dennis McKennan kirjan The Brotherhood of the Screaming Abyss aloitettua.
En voi jotenkin uskoa että kaiken tämän takana olikin syömishäiriö. Kun tein astangaa en syönyt kolmeen vuoteen hyvin enkä ole koskaan osannutkaan ravita itseäni. Muistan kun aloin vähentämään ettei tulisi pieruja. Lopussa olin muijafrendille sillei et mä köytän itteni tohon pöytään kiinni koko viikonlopuks ettei tulis yhtään siveetöntä ajatusta mieleen syömisen aiheuttaman mielihyvän tunteen kurittomuutta aiheuttavien seurausvaikutusten takia. Kyllähän sillä sai tuloksia ja raittiuden rahaa vakaa elämä terveys valinnanvapaus matkustelu opetukset kirjat vaatteet luomu kristallit orgoniitti yms.
Oli kyl siistii. Mut alotin sen jo ennen inttiä kun siin vaihees olin jo vieroittanu itteni pilvestä xtc:stä ja pokesta. Astanga vaa autto jatkamaan ja melkei pääsin amk:sta läpi kunnes porukoitten tekopyhyys alko ottaa niin paljon aivoihin et päätin vetää kaiken läkkäriks ja elää kuin he ja todistaa että seuraamalla teiän esimerkkiä kaikki menee pilalle. Ei tehonnu. Sain vaa kuraa niskaan koko suvulta ja kaverit katos ja tarkoitus elää. Näin nopeesti mitä kuuluu tänään.

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 18 Marras 2017 11:25

Hyvä yritys! Olet kuitenkin liian samanlainen kuin aikaisemmat henkilöllisyytesi.

nolla

ViestiKirjoittaja nolla » 25 Marras 2017 13:30

Mitä tänään kuuluu..

Kuka kysyy, ja keneltä? Mikä "tänään"? Mielen kuvituksia, kyselemässä toisilta kuvitelluilta mieliltä merkityksettömyyksiä.

Totuutta ei voi löytää, vaikka etsiminen on keino sen luokse. Etsin, kunnes etsijä ja totuus molemmat hävisivät. Sitä ei voi kokea kuin kerran, sen jälkeen se on unohdettava. Se muuttaa kaiken. Katosin kokonaan, ja tiesin tuolloin mistä "me" (persoonat, mielet, egot) tulemme ja minne menemme kuollessamme. Emme tule mistään emmekä mene minnekään. Katsoessamme toisiamme silmiin, totuus/jumala katsoo itseään. Rakentamamme minäkuva, mieli, ego - nuo estävät näkemästä.

Todellinen rakkaus on tämän ymmärtämisen helpommin "ymmärrettävä" muoto - miksi se on niin mahtavaa? Koska silloin unohdat täysin itsesi ja näet vain rakkauden.

Parasta on vain istua hiljaa, ja kysyä itseltään "kuka minä olen". Ja kuka se on joka kysyy? Ja "kuka" (mikä) tämän kaiken (ajatukset, tunnetilat, maiseman) havaitsee. Totuus paljastaa itsensä vähitellen, ja "sinä" katoat. Kaikki olikin vain mielikuvitusta.

En voi puhua kokemuksestani kenellekään, mutta hymyilen koska totuus on niin itsestäänselvä että ihmettelen miksi niin harva sen luokse löytää. Epäilen ymmärtäisikö tällä palstalla minua kukaan, mutta kaikille teille sanon: mikään ei ole ennallaan kun koette totuuden. Siihen ei liity hengellisyys eikä usko, tai uskonto. Se on kokemukseen perustuva tieto, eikä sitä koskaan voi elämässään kyseenalaistaa sillä se ei ole mielentila. Eikä se silti ole mitään ihmeellistä. Se vain on. Vain se jää jäljelle kun heität kaiken muun pois.

ksr_dsna
Viesti:

ViestiKirjoittaja ksr_dsna » 02 Joulu 2017 10:13

Ajattele miten turha jätkä mä oon. Seuraavasti: Sain 43++ euroa ja käytin kaiken hotelliin ja känään.
Ei hemmetti, oon ehkä flipannu koska miten helvetin vaikeaa sä kuvittelet tän olevan: "Kun mä kirjoitan jooga ja meditaatio foorumille mä puhun ihan kuin lapselle."
Ja tässä hirvittävä oikein draamalliseel touchil. en oo hyötyny joogasta rahallisesti
-oon hyötyny siit ihan vitusti

guiding_image
Viesti:

Oon köyhä hahaa mutten tajuu

ViestiKirjoittaja guiding_image » 05 Joulu 2017 22:50

Se mitä tänään kuuluu:
Jalat maahan sängystä klo 10:05 ja seuraavallaista irtos
Tosi kovas kännis muokattu ja yks niist onnellisist. Tän otsikko on
Intellectual priviledge compared to someone whois practicing tyaga-bhoga just for achievement of ones own "undisturbed states of sense gratification."

That means they sell out the living in this moment for an irresponsible state, that doesn't aim towards yoga. It is constructed from angst derived from the necessity of tyaga (when future of any happiness is dependent on authority and big material boss) but not from understanding of Culture as a product.

When the sense gratification reaches a state where addiction settles in - then there is no effort from the individual to achieve another form of pleasure
Young individuals are to be introduced to yoga before their pre-teens.* Otherwise angst about false understanding from a param-para of endless disappointments sets in and creates the unreasonable / falsely motivated drive towards bhoga (pleasure).
This will last until the grave, unless psychedelics are introduced into one's personal life as a cultural tool in the individual toolkit for navigating the World. And realization

Se et se vairagya - siitä ei saavuta mitään tilaa.
Mut miten sä myyt joogaa kun ihmistä kiinnostaa tilat ja tavoite on, ettei oo mitään tilaa mitä saavuttaisit?
Miten voi edes sanoa, ettei joogassa ole kyse mistään tilojen tavoittelusta?
Näppäilen tätä S6edge+ ja siks vie aikaa korjaa. Ksr_dsna on mun nimimerkki kanssa. En kyl pysty todistaa sitä mutten usko et se Lenovo jossa ksr:n login on seivattuna kestää kovin kauan. Ja sithän menee gmail x3 tai4 plus aika monta muutakin hyvää juttua. Oon kyl kelannu kaikkii noit mun kontraindikaatio ja misseol ja miisas ja noit en kait enää muista niit aikasempii, jotka tein XPeria Z2:lla.
Kuhan sais jostai 60 nii pääsis Helsingin Astangajoogakouluun Yin-jooga kurssille.
* Tarkoituksena on sanoa, että pitäisi päästä joogien huolehdittavaks ennen murrosikää. Siin vaihees joku viel pystyy luonnehtimaan sut ja adjust / sovelluttamaan oman joogisen itsensä sun parhaaksi
Viimeksi muokannut guiding_image, 05 Joulu 2017 23:16. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Dharmis42
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dharmis42 » 05 Joulu 2017 22:57

Mut sitähän se joogapooka on et tavotellaan, se toinen mitä sanoit ei tavoittele ku se jo on.

Itsepäisyyttä.

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 05 Joulu 2017 23:22

Okei no saammä vastata tähän. Et Amritanandamayi oli viime vkonloppuna tääl enkä ees tienny. Katoin jotain Greenfriends vanhaa meiliä jossoli et Amma tulee Suomeen 1. -2.
Ite vaa ryyppäsin kylillä. Et kyl se ilmoitustaulutki vois auttaa ihmisii ja Ammahan siunaa perheitä

Dharmis42
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dharmis42 » 05 Joulu 2017 23:30

Mä halaan puitaki.

Palaa sivulle “Kahvila”