Päihteet

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.
Harri
Viesti:

Päihteet

ViestiKirjoittaja Harri » 23 Touko 2013 18:48

thanavuddho kirjoitti:
Raitanator kirjoitti:Onko nyt homma selvä? Voimmeko pistää hakemuksen vetämään?

Toivottavasti Harri pääsee sairaalasta pois mahdollisimman pian :)

Oottakaas nyt hetki vielä...

Olen itse asiassa jo kotona, en enää lasaretissa. Mutta sain sen verran kovia yskä-lääkkeitä ja mömmöjä kotiin syötäväksi, että väsyttää koko ajan ja välillä maailma pyörii. Muutenkin outo olo. Eli en ole ihan täysissä järjissä.

Off-topic: Jotkut yskikset on ihan tajuttomia troppeja. Intissä sain kerran pullon jotain kolmiolääke-yskistä, ja kun annosteluohjetta noudattaen ei yskä kahdessa päivässä lähtenyt, vedin loppupullon yhdessä illassa (about 2/3 pullosta), ja lopputulos oli se, että muisti meni lähes kokonaan, mutta sen muistan, että komppanian käytävillä kun kävelin, oli se vaikeaa, sillä toinen jalkani oli yllättäen puoli metriä lyhyempi kuin toinen. Hieman sitä jalkani kutistumista ihmettelin, mutta sitkeästi vain yritin kävellä, ja kävelinkin. Eli olin aivan hörhöissäni. Muilla toki oli hauskaa seuratessaan seko-hörhöilyjäni. Sanottakoon kuitenkin se, että se yskä kyllä katosi saman tien.

No, nyt en yliannostele itselleni näitä nappi-yskiksiä, mutta silti kolisee. Ne ovat jytyä.

Haluaisin fundeerata tähän astisen kokonaisuuden hieman selvemmällä päällä, ennen kuin sitoudun/sitoudumme mihinkään. Myös tili-jutusta keskustelisin mielelläni hieman lisää.

Ja niin, se hallitus pitää olla kasassa ennen kuin voi yhdistyksen rekisteröidä, näin muistaisin.

terv,
Harri

Santeri
Viesti:

Päihteet 1

ViestiKirjoittaja Santeri » 25 Touko 2013 09:59

Hei,

Ok, Harri. Yskänlääkkeistä voitaisiin keskustella enemmänkin. Jotkut niistä sisältää opiaatteja, kuten esimerkiksi kodeiinia. Suomestakin saa ilman reseptiä Resilaria, josta voi melko helposti eristää sen vaikuttavan aineen, eli dextromethorphanin(DXM). Se toimii samallla tavalla kuin ketamiini.

Metta,
Thanavuddho
:violent2:

Harri
Viesti:

Re: Yhdistyksen sääntöjen suunnittelua

ViestiKirjoittaja Harri » 26 Touko 2013 15:19

thanavuddho kirjoitti:Ok, Harri. Yskänlääkkeistä voitaisiin keskustella enemmänkin. Jotkut niistä sisältää opiaatteja, kuten esimerkiksi kodeiinia. Suomestakin saa ilman reseptiä Resilaria, josta voi melko helposti eristää sen vaikuttavan aineen, eli dextromethorphanin(DXM). Se toimii samallla tavalla kuin ketamiini.

Se intissä saamani puteli taisi todellakin olla Resilar:ia. Pullo naamaan, ja kyllä kolisee. :D Se oli yleinen vitsi, että Vekaranjärven varuskuntasairaalassa on vain kahta lääkettä, Resilaria ja Clotamia. Se oli ihmetyksen paikka, jos joku joskus sai jotain muuta lääkettä.

Tällä hetkellä yksi lääkkeistäni on Romilar 15 mg (yskään), ja sen vaikuttava aine on juuri tuo dextromethorphan. Annostusohjeissa lääkäri on kirjoittanut, että "may cause drowsiness". No hei älä. Vedän noita kolmasti päivässä, ja olen ihan tokkurassa. (Nukkumaan mennessä pitää vetää Xanax, ja se taas tekee aamun ja aamupäivän pöhnäiseksi. Nukkuminen kyllä onnistuu, 10-12 tuntia unta pollaan epäilmastoidussa huoneessa tropiikissa (30-40 varjossa, öisin 26) ei ole ongelma tuon napin kanssa.)

Minä lähinnä torkun täällä. Makoilen lattia-patjalla tietsikka-pöydän (matala japsi-tyylinen) ja jääkaapin ja mikroaaltouunin välissä. Yleensä torkun kylkiasennossa. Olette varmaan nähneet vanhoja leffoja, joissa kiinalaisissa oopium-luolissa jengi pössyttelee oopiumia kylkiasennossa iloisen tietämätön hymy naamallaan. No, minä en polta, kun on keuhkoputkentulehdus, mutta saman henkisiä mömmöjä näköjään vetelen. Minulla on siis oma oopium-luolani. Cool.

Wikistä löysin tämmöisen: "When exceeding label-specified maximum dosages, dextromethorphan acts as a dissociative hallucinogen." Kunnon mömmöt lääkäri minulle antoi.

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 26 Touko 2013 18:27

Ite popsin melkein vuoden verran kodeiinia ja synteettistä morfiinia selkäkipuun. Viimeisinä kuukausina jälkimmäistä kunnes päätin valita, kahdesta pahasta: nautinnosta ja tuskasta, kivun. Siinä meni aika hyvin kaksi viikkoa annoksen pienentelyssä ja lopulta viikko tärinöissä. Kyllä siinä kävi mielessä enemmän kuin pari kertaa mielessä, että voisi olla muitakin kipulääkkeitä kuin näitä opiaattipohjaisia.

Lääkärille kun valitin, että voisin pitää jemmassa näitä kevyempiä, panacodeja, tramalien sijasta, niin hän vastasi ettei käy, koska panacodit ovat huumelääkettä. Nykyinen resepti on sen takia näissä vahvoissa tramaleissa... Ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 27 Touko 2013 01:57

Harri kirjoitti:
Wikistä löysin tämmöisen: "When exceeding label-specified maximum dosages, dextromethorphan acts as a dissociative hallucinogen." Kunnon mömmöt lääkäri minulle antoi.

Dhammawheelissä oli juuri keskustelua tästä lääkkeestä:

http://www.dhammawheel.com/viewtopic.php?f=12&t=17274

Pisteet ylläpidolle siitä, että antoivat keskustelun jatkua noinkin pitkään, eivätkä poistaneet ketjua kylmiltään. Mutta silti tuo Benin viimeinen viesti ennen sulkemista oli juuri sitä Gestapoa...

Metta,
Thanavuddho

EDIT: Harri editoi quoten oikein. Siinä oli Thana.

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 27 Touko 2013 07:31

thanavuddho kirjoitti:Pisteet ylläpidolle siitä, että antoivat keskustelun jatkua noinkin pitkään, eivätkä poistaneet ketjua kylmiltään. Mutta silti tuo Benin viimeinen viesti ennen sulkemista oli juuri sitä Gestapoa...

Keskustelu, kun se menee niille raiteille, joista ei itse ole samaa mieltä, on helppo torpata pois radalta. Etenkin kun on selkeä näkemys siitä mitä buddhalaiset ja buddhalaisuus on. Benin reaktio ei ole mitenkään yllättävä. Samanlaista kireä-anuksisuutta esiintyy yllättävän monessa theravadalaisessa, varsinkin kun vastaan hyppää Padmasambhava-groupie.

Dzongsar Khyentse Rinpoche viime vuonna Brightonissa antamassa opetuksessaan suositteli popsimaan hieman peyotea tai sieniä, jos ei muuten pysty ymmärtämään matriksia. Sitä miten mieli itse on vastuussa mielen harhoista. Hänen metodejaan on kyllä kritisoitu epäortodoksiseksi, mutta olen tässä asiassa hänen kanssaan samaa mieltä. Itellä loppui tissuttelu ja viikonloppuryyppäminen kuin seinään sienitrippailujen jälkeen.

ps: sen verran maukaus aihe ja ei sinänsä liityy itse aiheeseen mitenkään, niin siirretäänkö tuonne keskustelun puolelle?

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 27 Touko 2013 11:31

Hei,

Raitanator kirjoitti:ps: sen verran maukaus aihe ja ei sinänsä liityy itse aiheeseen mitenkään, niin siirretäänkö tuonne keskustelun puolelle?

Joo, samaa mietin minäkin. Eli anna palaa vaan...

Metta,
Thanavuddho

Harri
Viesti:

Re: Päihteet

ViestiKirjoittaja Harri » 31 Touko 2013 16:59

No niin. Takaisin sairaalaan. Meni kunto muutamassa kotipäivässä taas niin heikoksi. Pneumonia (keuhkokuume), eli heikkouden, läähätyksen ja sydämen tykytyksen syy oli pneumonian aiheuttama valtava happivaje. Nyt niitä troppeja ja tiputuksia vasta sataa. :? En edes tiedä mitä ne kaikki on.

Välillä näen tosi outoja kun suljen silmäni. :)

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 31 Touko 2013 18:41

Poikani sai epherdiiniä, jossa oli tuota dxm:ää, pahaan yskäänsä. Olihan sitä hauska antaa, kun hetken päästä alkoi kyselemään: "kuka tuolla olohuoneessa naputtaa?", "kuulupas hassuja ääniä naapurista." ja sen jälkeen sammui kuin saunalyhty.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 31 Touko 2013 19:30

Heipä hei,

Paranemisia kaikille sairaille ihmisille! Tropiikin kuumeet voivat olla aika pahoja. :(

aniccam, dukkham, anattaa...

Näinhän se on.

Palaa sivulle “Kahvila”