Tyhjänpäiväisiä runoja polun varrelta

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.
MarkoH

Re: Tyhjänpäiväisiä runoja polun varrelta

ViestiKirjoittaja MarkoH » 09 Syys 2018 21:10

näin itseni
pyrkimässä sisään
portittomasta portista
kompastuin välittömästi
ja katosin portinvartijan
bodhidharman partaan
sieltä käsin hihkun
elämä ei olekaan solmu
näin näin itseni
kumpi olen?
turpa kiinni nyt!
saa kai sitä kysyä?

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 10 Syys 2018 00:40

"hyödytöntä"
sanoi kettu
zenistä
"hännätöntä"
sanoi siili
ketusta
"piikikästä"
sanoi kettu
siilistä
"just be
aware of
awareness!"
paukutti siili -
kettukin
hiljeni
ja loikki sitten
takaisin metsään
tekemään
mitä ketut nyt
tekevät
kuka tietää

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 18 Syys 2018 17:05

Saat sä muutaman kuolleen kaverin sinne kaivoon
-kaksi tietelijää.
"Se ei ollut toivotunlainen tulos."
-Ooh! En tiedä. Se on vahingossa tulossa tänne
"Her hair is 320 % not sex."

Heh. Aina oon yrittäny jotain uuttaa tuoda. Sillä me ei ehkä vanheta enää. Voi olla et historia loppu.

Jag hette Carolyx Adelante
-Hän teki sielunsa vapaaksi tyhjälle energialle
Have anyone of you become addicted by the power of mercy?

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 01 Loka 2018 13:07

Kielivirhe, saanen huomauttaa, pitää olla: "Has anyone of you...", koska anyone on yksikkömuoto. Oikea vaihtoehto olisi myös: "Have any of you..."

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 01 Loka 2018 21:59

kieli- tai kirjoitusvirheitä ei ole
on vain luova ihminen
ja runo jos joku
on vapaa säännöistä
etkö löytänytkään sitä
mitä odotit näkeväsi?
sellaisia runot ovat

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 03 Loka 2018 09:53

En pidä itseäni runoilijana lainkaan. Olen tuntenut joitakin jotka koettivat saada runojaan julki isoilla kustantajilla 1980-luvulla. Pitää muistaa että on olemassa sellainenkin aihe ja tiedonala kuin Runousoppi. Voit katsoa miten paljon siitä löytyy teoksia ja tietoa suomenkielellä. So aika paljon, uutta ja vanhempaa, tarkistin asian kirjasto-haulla. Ns "vapaa runous" ei ole vailla sääntöjä, periaatteita, tyylilajeja, tyylikeinoja, jms... Se on tutkimuksen ja erittelevän tiedon kohde siinä missä perinteinenkin runous. Voit kokeilla lähettää runojasi kustantajalle. Ja saada niistä asiantuntevaa palautetta.

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 03 Loka 2018 23:03

tuolle mitä sanoit,
on paikkansa,
jos haluaa olla vakavasti
edes vähän
otettava runoilija
mutta kuka haluaa
olla vakavasti otettava?

looking at,
writing about
my world
i don't feel
happy, serious
just nothing
i'm lying

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 04 Loka 2018 11:52

sininendraakki kirjoitti:Kielivirhe, saanen huomauttaa, pitää olla: "Has anyone of you...", koska anyone on yksikkömuoto. Oikea vaihtoehto olisi myös: "Have any of you..."

Duly noted. Anybody:lla jos ois aloittanu ois varmaan pitäny sanoa:
Anybody (did) addict.. jne
Hyväku sanoit. Just näiden vuosien aikana oon toivonu kritiikkiä. Esim. Koska everbody knows - oon väärässä..
Joskus aina muistaa joitain juttuja mut tässon silkin ohuesti ajatus takana ajasta jolloin 19-27v täys "tea-totaler" paitti en suklaa enkä tee enkä sipuleita missään muodossa.
Kaveri vaa sano et sä oot narsisti ja et sä et voi kontrol muita. Mä en tiedä onks tää niinkään runo. Ehkä tää on vähän liian yksityistä! Tai sitten ei. STD count 0

Ja hyvännäköisten naisten seura count 0

There are rooms upstairs.. why does sadhana have to be a fight - Leary mushroom vision / accept it with a smile it deserves. It was the happiest moment I will ever have... Gum in your

For kitchens to burn. Satirical
Vedänkö pelolla puoleeni? Miten
"He was stoned" In a sense you may get 4 wins in a row!

Iver. I grund och botten. Här uppstod. Artig dödsdömd. Systemaattisesti. Arvailee. Pullo Russian. Coca-Cola isomman.

Pelaaminen katkaisee tän hetken.. "Fractal adumbrations of personality." -Terence mcKenna

Tää pelko nyt ei suostu tällä hetkellä vähenemään. Otsalohkon pitäisi olla toimintakunnossa. Eiks leijonat olekin tunnettuja siitä, että niillä on huono maku mutta ne luulee että niillä on hyvä maku? Sä oot niin itsekeskeinen, ettet sä opi koskaan antautumaan.

En mä muistanut, että tää pelko on näin epämiellyttävä. Miten oon uskossa, että selvinpäin eletty elämä turvallisissa olosuhteissa on (mitä)? Vertailenko kokemuksia, luulenko tietäväni mitä normielämässä tapahtuu? Krapulan tulo on aina varmaa.

Tää on dilemma. Ei ratkaisua. Mä vanhenen. Katson mukamas onko mulla edes osittain oikeat vastaukset. <- Tarkoittaa: Et tiedä, ettei sulla voi olla vastausta kaikkeen. (All answers)

"Jos osaisit asettua toisen asemaan, et pyytäisi toista murehtimaan puolestasi." -guiding_image

Se on vain se fiilis... Mihin mä tästä joudun - oisko se synnytyksen ja ekan ruokinnan jälkeinen autuuden kokemus, kuten Freud kuvaili sitä?
Mua harmittaa kun mä menin tunnustelee muovipakkausta teekannuhyllyllä ja sen takia hammastikut, tai suurin osa niistä putosi lattialle koska hylly ja teevesikannut lensivät irti seinästä. Siis teepannut putosivat hyllyn kipattua ja samalla meni hammastikuista melkein kaikki lattialle eli polttopuiksi.

Kelaa jos RIP jatkuis 4EVER

for common benefit. I'm afraid of the human experience. I'm only familiar with the experience or desire for sense gratification.
Mä oon epäonnistunut kaikessa mitä mä oon yrittänyt. Mä tulen tänne mökille yksin kärsimään mun alkoholismista. Ja tyhmyydestä. Mä oon niin tyhmä, etten osaa kertoa mun ideoista. Joten juon, seuraa emotionaalinen kaaos jolloin muut tietävät mitä ajattelen, eli mun ei tarvitse nöhdä vaivaa yrittää ilmaista ideoitani. Eli mä oon laiskakin.

Now that I'm in this different setting, I can no longer close my eyes from the consequences of drinking. Sun asiat ei vaan tuu kuntoon ennen kuin lopetat juomisen. Näin unta että menin takaisin Toimariin.

Sun vahinko kiinnostaa - kyl sä ihan itte.

Vad vaknade ni med mest längta efter
33. joulukuuta. En pysty ajattelemaan koska ajattelen eläkeläi . . .
Positiiviset teot / karma tasapainottuu elämässäni sillä, että negatiivisuus lisääntyy. Mun pitää vain sitää sitä, ettei mulla ole koko ajan enemmän, kuin on pakko.

K

Sä torjut kiintymyksen <- asioil on välii neuroosi
Kinolle ois pitänyt sanoa Altered state. Mitä tekin teette siellä sosiaalissa, että ihmisellö ois hyvä olla?

Se on ihan dabbigt, että mietin kuinka saan hillon ja voin säästettyä mukaan. Sen murehtiminen, että (söin pois & tyhjensin) pika-valmistuvat kuiva-ainekset on myös turhaa / ihan liian pinnallista maallista hillitöntä.
Sä oot vain niin koukussa siihen "hyvään fiilikseen", jonka saat ideologian seuraamisesta.

En mä edes tiedä tarkalleen mitä se on. Mun odotukset olivat niin ennalta arvattavat / lineaariset.

You can summon it from engine grease, or just say I earned it. Ei se teknisesti täyty jos mä vedän topan.
-Lögn

Lauantaina 22.9 Näin kaksi sateenkaarta.
Totalt, gott med stenarna... Kolla upp (dei)..
Arvojeni joukossa vapaus oli väkevin ja se karkotti kaiken pahan.
Underligt att hon inte kunde bry, varför var det så då? Det är svårt att vara barnslig.

Mä oon vain tajunnut, että kaikki vihaa mua!!
23.9 Miten mua ahdistaa nyt illalla, vaikka työt on 95 % tehty? Iltapala ok, matkasuunnitelma ok. Tuntuu että kaikki on vähän negatiivista eikä tilalle tule positiivista. Epävarmuus omasta tiestä. Biisi soi päässä. Haikeus. Toivottomuus.

Ylihuomenna on täysikuu... Koskin vahingossa teepannun pohjaan ja käsi meni mustaksi. Kävin rannassa. Järvi oli tyyni. Kuu loisti oikealta. Katselin tähtitaivasta, sain siitä kivan tunteen. Mökkien valoja näkyi vastarannalla - ulkona on jo ihan pimeää. Kas kummaa, tänään on syyspäiväntasaus.

Kiitti vielä että sain tulla ja viipyä lähes kolme viikkoa täällä mökillä.
Unessa perässäni oli jäljittäjä - kone joka oli ohjelmoitu eliminoimaan minut. Yhdessä vaiheessa se laskeutui, otti ihmisen hahmon ja siitä seurasi käsirysy. Uneni oli melko väkivaltainen vaikka &!ta antoi minulle ja lopulta jätti. Meillä oli muistaakseni tosi kivaa ja pakenimme sitä lentävää terminaattoria yhdessä.

Stress-free retriitti
Ei ilman seurausvaikutuksia

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 04 Loka 2018 20:27

ehkä saisit enemmän sitä toivomaasi kritiikkiä
jos kirjoittaisit enemmän muutakin kuin tajunnanvirtaa
jotain mihin kiinnostaisi tarttua tai osallistua
nykyinen tyylisi on monesti sirpaleita sieltä täältä
ei huvita edes yrittää ymmärtää, luen silti kaikki

sininendraakki
Viesti:

Re: Ikuinen rauha?

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 05 Loka 2018 13:47

Jos se on vain satu aikuisille, eli oikeasti vain tilapäinen rauha, joka muuttuu liikkeeksi jälleen? Niin kuin jäätynyt vesi sulaa uudelleen tai sulanut vesi jäätyy uudelleen. Kumpi on parempi vertaus nirvaanan rauhalle? Tällainen on Mahaayaanan, Lootus suutran erityisesti, kertoma totuus. Jota pienempi kulkuneuvo ei hyväksy lainkaan, ja suurempikaan ei pakota sitä kaikille joka kohdassa ja alinomaan. Silti se on kerrotaan aivan selvästi. Valmistaudu elämään miljardeja kertoja myös vapautuksen eli nirvaanan saavutettuasi. Asia kerrotaan yhtä hyvin, tai ehkä paremmin, Flower Ornament suutrassa, (Avatamsaka Sutra).

Palaa sivulle “Kahvila”