Sarlo's Guru Rating Service

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.
sininendraakki
Viesti:

Sarlo's Guru Rating Service

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 03 Tammi 2018 14:21

[url]www3.telus.net/public/sarlo/RatingsR.htm[/url]
Linkki ei tule hyväksytyksi, mikä lienee vikana? Sivustu on hyvä ja mielenkiintoinen.

ksr_dsna
Viesti:

Re: Sarlo's Guru Rating Service

ViestiKirjoittaja ksr_dsna » 04 Tammi 2018 17:39

I don't know man. I've been thinking in English and making notes of my alcoholic intoxication.
If you want a name, it'd be Jordan Peterson.

No näköjään me ollaan kahvilassa. Ajattele tätä. Oon yliherkkä kofeiinille. En pysty syömään lihaa koska muisti

Mun vanhemmat molemmat syö lihaa ja väärinkäyttää kofeiinia. Mä en vaan siedä sitä. vittu joku kolkyt vuotta menny hukkaan lihaa syövien kofei-nistien kans hengailuun.

Sä oot mun ainoo oljenkorsi. Ja mut opetti ja loputtomaan hyvään valmistumisen hyvät valmistelijat. name is biokustannus
emmä tiedä. näin yhen joka lukee paljon

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 05 Tammi 2018 10:52

Mitä mieltä olet Sarlon Gurujen Arviointi Palvelusta?
Olemme jo aiemmin todenneet että buddhalaisuuden mukaan omia vanhempia tulee kunnioittaa hyvin paljon. Ilman heitä et olisi olemassa sellaisena kuin juuri nyt olet, sinulla ei olisi sinun geenejäsi eli perintötekijöitäsi, ei nykyistä kallisarvoista ruumistasi/kehoasi, ei nykyisiä viittä skandhaasi.

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 06 Tammi 2018 00:57

Olen sitä mieltä kans että ihan mielenkiintoista. Joskus aikaisemminkin käynyt tuolla. Ensin ihmettelin mitä ihmettä Jiddu Krishamurti ja Osho tekevät korkeimmalla tasolla, ja mitä ihmettä ne yleensä tekevät samalla tasolla. Sitten luin tuon tason kuvauksen "the greats, helping many", ja heti kuulosti vähän järkevämmältä...

Minulle pomppasi tuolta esiin Adyashantin nimi. Jotenkin kiva nimi. Hänen kirjansa "The end of your world" ilmestynee keväällä suomeksi. Jos en olisi päättänyt jättää henkisiä harjoituksia ja pähkäilyjä taakseni, saattaisin hyvinkin ostaa kirjan oppiakseni siitä jotakin.

Mutta kun olen päättänyt. Vuosikaudet olen etsinyt tapaa tai menetelmää kuinka kohdata jokapäiväinen elämä. Jonkinlaista patenttiratkaisua, joka toimisi elämässä tilanteessa kuin tilanteessa. Jota voisi aina soveltaa tilanteeseen kuin tilanteeseen. Ja tullut nyt siihen tulokseen, että ei siinä muuta kuin olla läsnä. Parantelematta sitä millään tapaa, yrittämättä muuttaa sitä ajan avulla joksikin toiseksi, tavallisesti miellyttävämmäksi. Se on mitä on. Aikaisemmat menetelmäni kohdata todellisuus ovat aina pyrkineet muuttamaan siinä jotain. "Vielä joku päivä...". Mutta en tee enää niin, enkä aio lukea mitään henkisiä oppaitakaan enkä kuunnella guruja mistään asiasta. Joko Beck sanoi joskus että hänellä on enää yksi kysymys jäljellä, ja se on: "Olenko läsnä?". Mikä hieno kysymys.

Se on niin yksinkertaista, että se on ehkä liian ilmeistä. Silti, siinä on vain positiivista haastetta päivään kuin päivään. Tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Hyviä kirjoittamisia ja harjoittamisia kaikille vuodelle 2018!

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 06 Tammi 2018 09:32

Adyashanti ei oikeastaan omaa mitään yksittäistä menetelmää, tosin hänellä on ymmärtääkseni tausta zenissä. Hän on hyvin maanläheinen ja konstailematon kirjoittaja -ei mikään filosofi. Suosittelen lämpimästi.

Vapaa suomennos Adyashantilta:

Valaistuminen on tuhoava prosessi. Sillä ei ole mitään tekemistä paremmaksi tai onnellisemmaksi tulemisen kanssa.
Valaistuminen on pelkästään sitä, että poistat elämästäsi kaiken mikä ei ole totta. Se on sitä, että näet oman teeskentelysi lävitse.
Valaistuminen on päästämistä irti kaikesta siitä minkä aiemmin uskoi olevan totta.

Niin kauan kuin olet tulossa joksikin, menossa jonnekin, saavuttamassa jotakin, olet matkalla poispäin siitä.

Valaistuminen on sitä, että lakkaat vastustamasta sitä miten asiat ovat. Piste.

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 09 Tammi 2018 16:41

Sanon tuohon vain, että: "Älä anna hyvän ja pahan, oikean ja väärän, kiinnostaa".

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 25 Tammi 2018 23:48

Olivatpa mieleni ja ovatpahan ystäviäni. Heti pintaan Dj Qbert

I don't know. I don't know. I have a big problem
Jo kolme päivää mielessäin
phpBB [media]

Tässon hyvä playlist.
[url]Geshe Sherab - Shantideva Meditation Center: http://www.youtube.com/watch?v=O6C6z0q2 ... rxMm_Qigd-[/url]
Siis en kyl nyt yhtään tajuu. Gurun arvosteluja keräävä vai arvostelua kunnioittava palaute vai guru itse?

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 10 Helmi 2018 11:00

On yllättävää miten paljon Guruja itse asiassa on! Siis pelkästään Sarlon arviointi-palvelussa. Siellä ei ole kaikki joita itse tiedän. Kuten esimerkiksi Swami Janakananda, joka on perustanut Skandinaviska Joga och Meditation Skolan:in, ja jolla on keskus Kööpenhaminassa. Sarlon listalla on varmasti pienempiäkin hahmoja (kuin Janakananda).
Sarlo ei myöskään tunnu tietävän mitään Phra Ajahn Yantra Amarosta, aiemmasta Theravada suuruudesta, joka jäi 1990-luvulla kiinni vapaamielisestä käyttäytymisestä Kööpenhaminassa, ja pääsi sillä tanskalaisen iltapäivälehden etusivulle, kuvan kanssa. Yantra Amarolta "riisuttiin hänen kaapunsa" Thaimaassa, mikä on käytännössä melko harvinainen menettely, käsitykseni mukaan. Munkkeja/bhikkhuja ei miellellään eroteta Sanghasta. Erottamisensa jälkeen Yantra Amaro muutti Yhdysvaltoihin, ja alkoi pukeutua vihreään kaapuun, norjalaisen tarinan mukaan. Yllättäen hän on yhä edelleen olemassa henkisellä alalla.

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 14 Helmi 2018 04:24

Siis vittu
Ykskään guru ei kuvittele olevansa joku suuri ihminen.
Siis sä et oikeesti tajuu. En oikeesti pysty tajuamaan miten joku Sarlo pystyy asettumaan tuohon asemaan.
Ja toinen juttu on et kukaan ei usko mitä sanon. Mullon kaikki noi edellisestä elämästä tulleet taitamattomien tekojen seuraukset.
Kai mä oon aika nuhteeton siinä mielessä. Missä mun elämä on? Missä se on nyt!!?
Edit [khänn]
Hehe nuhteeton!! :D
https://youtu.be/JE90ZCwBLBY
Vittu mua alko naurattaa ku kuvittelin olleeni poliittisesti korrekti samal ku esitän toista. Mietin sitä joku 5min ja avadin tän viestin ku mul tuli 1 hyvä video mieleen. Juu. Käytän nykyään lähinnä mobiililaitetta foorumilla surffailuun. Mut mua oikeesti. Nuhteeton. Mitä vittua mä ajattelin :D

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 14 Helmi 2018 10:45

"Suuruus" tarkoittaa että yhteisö tekee jostakin guru-hahmosta suuren, eli tunnetun, maineikkaan, kuuluisan jne.. Tätä tapahtuu muuallakin kuin theravadassa. Phra Ajahn Yantra Amaro oli kiistämättä "suuri", hänen kuvallaan varustettua krääsää eli esineistöä oli saatavilla miten paljon tahansa. Oli kirjoja, lehtisiä, valokuvia ja kuvakertomuksia hänen elämästään. Kun hänet lopulta poistettiin, se tapahtui hyvin tehokkaasti. Julkaisut, kuvat etc.. hävitettiin theravada-keskuksista. Internetistä poistettiin viittaukset häneen niin hyvin kuin mahdollista.

Tillalle luotiin henkilöhahmo Amaro Bhikkhu, johon kaikki internett-viittaukset osoitettiin. Amaro Bhikkhusta tehtiin haastatteluja, hänen kuvansa oli BuddhaDharma -lehden kannessa. Tämä kaikki on varmasti maksanut rahaa (eli lahjoituksia eri tahoille) että se meni läpi niin sujuvasti. Tuli vaikutelma ettei sitä aiempaa henkilöä ole enään lainkaan olemassa.

Tämä on todellista ja olemassa olevaa ihmiskunnan yhteisöllistä toimintaa guru-ilmiön suhteen ja yleensäkin gurujen ympärillä. Ei ole järkevää kieltää sen olemassaoloa. Sarlo ei tee mitään negatiivista kertoessaan sellaisesta joka on oikeasti olemassa. Hän suhtautuu guruihin yleisesti ottaen hyväksyvästi, hän johdonmukaisesti jättää mainitsematta pahimmat asiat, jotka kerrotaan jossain muualla. Jos haluaa tutustua varsinaiseen törkyyn (dirt) sitä ei löydy Sarlon sivuilla. Sarlo kertoo olleensa, ja olevansa edelleen, itsekin mukana guru-ilmiön yhteisössä.

Palaa sivulle “Kahvila”