elämä on pysymätön, kallisarvoinen, hauras

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.
guiding_image
Viesti:

Re: elämä on pysymätön, kallisarvoinen, hauras

ViestiKirjoittaja guiding_image » 15 Maalis 2018 19:33

Unohit otsikosta. 12v likkoi joillon kirjaimellisesti koko elämä tämä meidän säälittävä paska
Pyhä
Älä tapa. Mut kanan tai hirven
Se neljäs oli käsky älä tapa toista ihmistä. Nyt koen että parampara joo mutta ai nii ku sä et oo lopullisen älyllisen lopputuleman umpikujassa
Niin täytyy kysyä että onko yksikään aistiva olento

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 27 Kesä 2018 09:44

from Dhammapada (Acharya Buddharakkhitan käännös):

116. Hasten to do good; restrain your mind from evil. He who is slow in doing good, his mind delights in evil.

117. Should a person commit evil, let him not do it again and again. Let him not find pleasure therein, for painful is the accumulation of evil.

118. Should a person do good, let him do it again and again. Let him find pleasure therein, for blissful is the accumulation of good.

119. It may be well with the evil-doer as long as the evil ripens not. But when it does ripen, then the evil-doer sees (the painful results of) his evil deeds.

120. It may be ill with the doer of good as long as the good ripens not. But when it does ripen, then the doer of good sees (the pleasant results of) his good deeds.

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 02 Heinä 2018 11:57

Hei SD,
Aika hyvää karmaa. Mun on pakko sanoa että toit mulle just sen mitä kaipasin. Dhammapadaa.
Onneksi en kommentoi kulttuuria kun sanon seuraavasti. Mitä hyvää ja parempaa sullon tiedossa - sun täytyy ottaa kaikkien äitien kaikki ongelmat - kunnioittavasti kantaaksesi ja tarjota heille kaikki hyvä mitä voit. Mikä periaatteessa tarkoittaa että kaikki onnellisuutta tuottavat hedelmät annat heille.
Tää on ehkä miks kritiikki saattapi varsinkin lukeneiden mielissä herätä.
Sanoisin tuohon että mikä minä? Mikä mun oma hyvä karma ei ...120 pikkasen kritisoin hyvän fiban nostattamista.edith
Antaako oikeutuksen?? Tehdä pahaa? Vaikka nyt humalaisena taas editoin ja päsmään päälle. On erityisen merkillepantavaa, että "Usko mihin haluat" topiikkiin kirjoittamaasi vastausta lukiessani koin samanlaista epävarmuutta viestin loppuosassa... Epävarmuus koostui monesta eri tunteesta joita en pysymättömyydessä enää muista. Heh

Tää on varmaan pikkasen herkkää sanoa netissä tämä: "Kuusi seitsemän vuotta kun ryyppäät niin käy huonosti." Mulle tosin ei koska teen pranayamaa enkä koske likaisiin juttuihin
Ai nii joo muute ois kiva kuulla sun kommentti siihen, et Krishna on kaikkien aistien hallitsija...
https://youtu.be/d3KrGJkgFig

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 24 Marras 2018 04:29

So fragile
phpBB [media]

Niin herkkä Irlantilainen homo

Palaa sivulle “Kahvila”