Usko mihin haluat -yoga

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.
guiding_image
Viesti:

Usko mihin haluat -yoga

ViestiKirjoittaja guiding_image » 22 Kesä 2018 19:58

Mä en oikein tiedä.. Mihin uskoa.
Eiks ollu aika nokkela paradoksi

Aiheessa on ytyä. Joten ajattelin avata tällaisen hienon aiheen.

Et kai vaan tunne että olen harmiksi tai saattaisin olla. Tai jos vain olen vastenmielinen..

Usko mihin haluat. Mitä mietit?
Oma itse-persoona sen kuin hajaantuu. Tarkoitan että uskon ihmisiin yhtä paljon kuin fundamentalistinen *aa mä näen mestarin kaikissa muissa ihmisissä*
Pidän sitä tosi vastenmielisenä.

En tiedä mitä tehdä
Mutta
Et sinäkään
Paitsi jos uskot siihen

Onks toi totta et pystyn kirjoittaa noin pitkän koanin tai miten pitkiä ne nyt on?

sininendraakki
Viesti:

Re: Usko mihin haluat -yoga

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 27 Kesä 2018 09:47

Dhammapada:

157. If one holds oneself dear, one should diligently watch oneself. Let the wise man keep vigil during any of the three watches of the night.

158. One should first establish oneself in what is proper; then only should one instruct others. Thus the wise man will not be reproached.

159. One should do what one teaches others to do; if one would train others, one should be well controlled oneself. Difficult, indeed, is self-control.

160. One truly is the protector of oneself; who else could the protector be? With oneself fully controlled, one gains a mastery that is hard to gain.

161. The evil a witless man does by himself, born of himself and produced by himself, grinds him as a diamond grinds a hard gem.

162. Just as a single creeper strangles the tree on which it grows, even so, a man who is exceedingly depraved harms himself as only an enemy might wish.

163. Easy to do are things that are bad and harmful to oneself. But exceedingly difficult to do are things that are good and beneficial.

Nestor1

ViestiKirjoittaja Nestor1 » 30 Kesä 2018 22:16

En oo ihan selvä
Tajuatko oikeasti miten koko karman näkökulmasta
Oon jumittunu siihen et:"Kun joku jota olet suuresti hyödyttänyt aiheuttaa sinulle harmia, sinun tulee hyväksyä tappio osaksesi ja tarjota voitto muille."

Siis tota.. kateudesta aiheutunut harmi.
Toi on ja vaik miten pahasti kävis.. mun hermosto ei enää reagoi tappioon.

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 19 Syys 2018 08:49

Yksi hienosyinen teoria aivojen sisäisestä - elik endokannabinoidi järjestelmästä.
Anandamiini
En nyt jaksa alkaa selittää. Mut käytännössä kaikki mitä oon sanonu on ollu sen kemikaalin alla töhrittynä.
Sen takia sanoin usko mitä haluat. Koska ei ole yhtä totuutta - ei ole mitään yhtä totuutta. Kaikki mitä yks ja jokaikine täl hetkel kokee on totuus.
No joo toi oli aika iso rajojen ylitys. Vois tuoda sen takaisin sille tosi niinq lapsellisesti.

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 29 Syys 2018 17:08

Halusin hävitä
Nyt tulee 17 pv retriitti - käsinkirj
77euro cent tilillä
Ja keskustas puhun keistilliselle
Jötkälle joka
Kirkkaaa mun absolit vodka
Get it
6''5 näytöllä on qwerty llä aika vähän asiaa

Täaaon mun taidon näyte.
Kolmas selvä päivä. Here goes. Editoitu illemmalla koska alkuperäinen oli vain omaan tarkoituksen.

Uskon että on kirjoitettava enemmän siitä mitä vielä muistan päivistä 1 ja 2.

Yksi syy miksi en kirjoittanut aiemmin on tasapainoon palautumisen vaikeus joka käyttää ns. käytännöllisiin toimiin kuluvia resursseja. Tämän takia ylöskirjaaminen tulisi tehdä jälkikäteen hyvin.

Toisena krapulailtana koin ekstaattisen tripin. Tila oli ekstaattinen ja nopeatempoinen - mutta aika lailla dissosioiva ja masentava.

Kunpa krapulan aikana olisi motivaatiota irrottautua tripistä ja kirjoittaa edes jotain minkä muistamista tässä todellisuudessa olevat konseptit auttaisivat?

Tila ei tullut heti saunan jälkeen päälle vaan ruokailun jälkeen katsoin vielä älypuhelimesta elokuvaa. 48h viimeisen Suomiviina huikan jälkeen.

Trippi alkoi sillä että vastakohdat menivät jotenkin oudosti kun mietin kirjoitustaitoa käyttäen kolmea negaatiota. Keskikohta oli melkein pelkkää autuutta ja psykedeelistä ajattelua + efektejä. Lopussa älyllinen toiminta väsähti kello 2330. Aivan kuin en olisi jaksanut ajatella tarpeeksi kirkkaasti ylläpitämään autuutta aiheuttavia syy-seuraussuhteita.

Makasin koko ajan sängyssä lähes liikkumatta. Tripin aikana joku muu koko ajan tiesi mitä ajattelen.

Esim. Egomaniatunne johti älylliseen vääntöön ja kun sain sen selvitettyä näin visuaalin --> ongelma oli siirtynyt kuvaan jonka mielikuvitukseni näytti. Kognitiivisen toiminnan tulos näyttäytyi kuvana, yksinkertaistettuna. Itse ongelma näkyi kuvassa josta kenelle tahansa olisi voinut selittää ristiriidan josta ns. älyllinen vääntö johtui. Ongelmanratkaisun jälkeen tietoisuus siirtyi kuvaan.
Oli paljon metaforia ja lingvististä omiin ajatuksiin liittyvää spontaania kielikuva ilmentymiä ts ääniä päässä.

TÄSTÄ ETEENPÄIN VAIN OIREITA TAI VASTAAVAA
Tämä muistiinpano on siis kolmantena päivänä ja aloitettu lounaan jälkeen. Tyhmyyttä havaittu aamukävelyllä

Tosiasia on että krapula oli hirveä! Sain todella paljon ajatuksia kuvia. Äänten ja omien ajatusten ero oli sekä ulkoisen että sisäisen äänimaailman välillä toisinaan erottamaton. En ole varma tunteistani (jotka muokkasivat assosiointeja) ja nyt kirjoittaessani huomaan unohtavani kaiken.

Paha maku suussa ei lähde ja on pahin ruokailun jälkeen. Se nousee jostain syvemmältä kuin kurkusta.
Kylmä hiki ruokailun jälkeen. Tosi epämiellyttävä.
Hitaus. Käsien tärinä. Voimattomuus. Ensimmäisellä lounaalla Ei meinaa saada keittolusikallista suuhun asti läikyttämättä.
Sisäinen monologi. Asioiden turha nimeäminen. Kognitiivinen toiminta poissa pelistä aivan kuin...

Muistan että eilen oli vahva ajatus olla puhumatta kenellekään enää koskaan / tai ehkä se oli tunne ilman angstia. Ei raivoa tai pettymystä. Ekstaasi kesti ehkä 150min.

Humala kesti 14 päivää jossa yhden päivän tauko. Liian kova annos yhden noin lyhyen ns. sieni ekstaasin saamiselle. Keho ei kestä ja voin hyvin ilman sosiaalista kontaktia. (Tahdon päästä eroon)

...
Molempina öinä meni reilusti yli puolenyön. Ekana selvänä yönä alkoi jo sarastaa ennen kuin nukahdin. Sätkimistä oli aika vähän, mutta ke aamulla oli vielä pieniä..
Tuo saattaa merkitä sitä, että aivojen kyky rentouttaa keho heikkenee (aiemmin sätkiminen oli tosi voimakasta). Toleranssin kasvaessa on alkoholismi pitkällä, vapaaehtoista selvää päivää on melkein mahdotonta pilata juomalla. Tämä taas johtaa siihen ettei taukoa seuraavaan kertaan synny tarpeeksi. Aivojen pysyvät vauriot eivät voi olla kaukana!

Ajanjakso pahimmasta krapulan vaiheesta päivään jolloin "voisi taas ottaa "on nopeampaa / vaivattomampa. En tiedä mitä tämä meinaa.

Peräaukko kuten useasti ennen vuotaa verta. C-vitamiinia ei ole kudoksen uusimiseen. Sama juttu ikenissä, verta tulee kun harjaa hampaat.

Huimaus oli vaikea maanantaina 2/5. Tiistaina tuntui helpottavan mutta keskiviikko aamulla taas kävelyn aikana huimasi. Katseen kohdistaminen tuntui herpaantuvan ts. katse ei pysynyt edessäpäin vaan heitteli tien reunoilla.

Seuraava vaihe on, että teen tyhmiä virheitä kun energiatasot lisääntyvät. Aktiivisuus lisääntyy mutta toiminta on heikkolaatuista.

Liittyvät Oireet: Huonossa kunnossa muisti, suunnitelmallisuuden puute, loogisten rutiinien puute, ahdistus tai pelko muiden tuomitsemisesta. Luulo että suoriutui hyvin, mutta tietoisuus ei pysy hetkessä eikä täten kykene tarkkailemaan toimintaa toiminnan aikana. Sanoja päässä. Monet assosioituvat ihmissuhdeongelmiini. Satunnaisissa tilanteissa askareidenkin ohella. Sellaisia sanoja joita en ole kuullutkaan pitkään aikaan. Outoja yhdistelmiä kuten Visbyn pulla.

Hengitys on pinnallista eikä kulje nenän kautta ilman että asetan huomioni sille.
Virtsa haisi vielä tiistaina aamulla virtsahapolle ja oli ruman keltaista.
Korvissa tuntuu vielä piippavan, mikä alkoi jo juomisen aikana. En välittänyt koska tähtäsin korkeaan tajunnan tilaan joka on epätavallinen.

Minulla on niin paljon ylpeyttä että ainoa syy hakea apua päihdepalvelusta on vakuutta työntekijä JOIDENKIN muiden kiellettyjen päihteiden ylivertaisuudesta alkoholiin. Vetoan tähän omaan menetelmään johon olen typeränä ajautunut. Heidänkin työ olisi paljon kiinnostavampaa jos vain potilas voisi pelkäämättä sanoa että olen sekaisin. Tämän sijaan täytyy vain puhua omasta oireesta jota ei edes muista.

Tekstiä on paranneltu kolmannen päivän iltana. Vielä asioita joita saattoi jäädä. En syö aamiaista melkein koskaan enkä varsinkaan darrassa! Ruma paikka olisi vaikuttanut ja dokumentaation lopputulos varmasti rumempi. Kolme lämmintä kasvisateriaa paljon kuumaa vettä. Ei sos. kontaktia. Ei muita päihteitä vuosiin ennen dokausputkea eikö krapulan aikana! Ja se ettei ole rahaa lähteä kauppaan ostamaan lisää... Paljon suolaa. Ei PC:tä joten vaikea muokata kappaleita helppolukuiseen järjestykseen.

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 29 Syys 2018 17:54

:offtheair: ett4
Hei
Oon hamppufoorumil 221x25
Sitä paitsi oon yks ehkä äiti Amman
Niistä tyypeistä, joille luvattiin
Toista mantraa 20min 2 kertaa päivässä
3 vuotta
Ja saavutat valaistuksen