Teko äly, A.I.

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.
sininendraakki
Viesti:

Teko äly, A.I.

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 21 Syys 2018 12:21

Linda Moulton Howen videossa varoitetaan tekoälyn ennakoimattomista vaaroista. Kohdasta 5min55s alkaa Elon Muskin haastattelu, jossa Musk sanoo että Teko äly on mittaamattomasti suurempi vaara Maapallon ihmiskunnalle kuin mikään ihmiskunnan aiemmin kohtaama vitsaus kuten rutto, musta surma, lepra, spitaali, syöpä, kolera, tai muu vastaava...
https://www.youtube.com/watch?v=scBrVaOP3Mk

Noin kolmen vuotta sitten Kaupalehdessä oli tieto että New Yorkin ja Helsingin pörsseissä tilanne alkaa olla se että osakekaupasta yli puolet tapahtuu tietokoneiden välillä. Tämä tarkoittaa että tietokoneohjelma tekee päätöksiä osakkeiden myynnistä ja ostamisesta. Päätöksien rahallinen arvo liikkuu tasolla joka ylittää huimasti tavallisen kansalaisen milloinkaan käsittelemän rahamäärän eli vaurauden. Kyseisen artikkelin jälkeen aiheesta ollaan oltu visusti hiljaa ja vaiti. Voidaan sanoa, ja sanotaankin, ettei kyseessä ole vielä tekoäly vaan pelkästään tietokoneen algoritmit, jotka suorittavat pörssikauppoja (-ja muuta vastaavaa?). Joka tapauksessa algoritmit ovat jo korvanneet korkeapalkkaista ihmistyövoimaa ja ihmisälyä. Kyseessä on siten uhka ja todellisuus joka kohdistuu myös lahjakkaaseen, korkealle koulutettuun ja korkeapalkkaiseen väestöön eli työvoimaan. Joka selittääkin jo paljon mistä myös on kyse...

Santeri
Viesti:

Re: Teko äly, A.I.

ViestiKirjoittaja Santeri » 22 Syys 2018 09:32

sininendraakki kirjoitti: Linda Moulton Howen videossa varoitetaan tekoälyn ennakoimattomista vaaroista. Kohdasta 5min55s alkaa Elon Muskin haastattelu, jossa Musk sanoo että Teko äly on mittaamattomasti suurempi vaara Maapallon ihmiskunnalle kuin mikään ihmiskunnan aiemmin kohtaama vitsaus kuten rutto, musta surma, lepra, spitaali, syöpä, kolera, tai muu vastaava...

Elon Musk oli hiljattain Joe Roganin haastateltavana. Haastattelun aikana he siemailivat viskiä ja bluntti kiersi. :occasion5: He puhuivat tekoälyn vaaroista ja siitä, kuinka kukaan ei ota siihen liittyviä riskejä tosissaan.

phpBB [media]

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 24 Syys 2018 16:26

Heh. Mä oon jo nähny sen.
Aikoinaa NfSW yks jätkä näytti yt's miten se matkas ajassa videol.
Tai muija
Mut siis täh!?
Omast mielest toi on vaa massojen hyssyttelyä siitä mitä oikeesti on meneillään. Rikkaitten kusipäämassojen
Josset viel äkään muista niin AI ei tod tuu matkustaa ajassa vaan eiku
Se on se pointti! Ne tulee hakee meiät. From ultimate dimension. Ja sit heräsin ja päästin sitruunateen ulos ja laitoin kissan liedelle...
Nää on hysteerisii ihmisii ihan niin kuin mun faija. Nääki uutiset todennäköisesti tulee viemään sun toimeentulosta jotain tulevaisuudes ainaki heti ku ihmiset alkaa reagoimaan tähän.

Et voi löytää AI:ta - se löytää sut
She's not in my world. Not ever again

https://youtu.be/jaQ8HyA33O0

Mterialsimihan on vastakohta

Vittu mun on pakko sanoo viel yks juttu tohon saatanan AI:hin liittyen. Jos tää ei oo sitä niin tää ei vittu mitään!

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 27 Syys 2018 08:57

ApexTV:ssä on ihmisten haastatteluja jotka ovat käyneet tulevaisuudessa. Tekoäly näyttää hallitsevan ainakin osaa maailmasta tulevaisuudessa näiden ihmisten mukaan. Siellä on kerrottu että tulee pitkä sota ihmisten ja robottien välillä, mutta se on vasta yli tuhannen vuoden kuluttua. Ne on mielenkiintoisia kertomuksia joka tapauksessa. On melko mieletöntä jos tulee seksi-teollisuuden androideja tai robotteja. Sitä voi olla vaikea estää, kun ollaan kovaa vauhtia menossa siihen suuntaan.

Ksr_image

ViestiKirjoittaja Ksr_image » 29 Syys 2018 14:17

Höh. Yritän kai pakon sanelemana kertoa loogisten sääntöjen mukaan kuinka koin äskettäin sanomani todistetun aikamatkan.
Ärsyttää edes miksi täytyy käyttää näin kapeaa kielikaistaa. Kuitu ois better. Tää on vähän kuin yrittäisi 28,8kb kertoa että.
Siis olin kossupäissäni. Ja sanon viel ettei mua metaFX tv vai mikä se oli nappaa siks ku niillon oma homma. Itellä ei oo töitä mut kreisi asenne
Eikö tuon noin pitäny mennä edes. Hitsi ku siitä on yli 2 vuotta. No jos oikein yritän grindaa muistia niin...

Siis se jäpä oli editoinu NFSU2 pelistä jollaki camera-modauksella. Katsoin sitä pitkän aikaa replayllä ja siin leikkaukses oli tehty yks kohta jota jäin tai johon fiksaatioiduin. Se oli tavallaan esikosketus tai -leikki jos nyt rumasti sanoo tuollai.

Sit yhtäkkii everything made sense eikä sitä kohtaa videosta enää tullut. Weird!
Tää on se biisi. Joku Puolalaine sen kait oli tehny ja ku yritin google+ hehkuttaa sitä et hei! Tajuuksä mitä sä oot tehny wau! Upee suoritus! Jätkä on guru wtf
Se vaa vastas et älä kommentoi mun videoita. =)

https://youtu.be/Awaph0MavCw

Palaa sivulle “Kahvila”