Equivalent2

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.
Ridw

Equivalent2

ViestiKirjoittaja Ridw » 04 Loka 2019 15:34

phpBB [media]

Heippa kaikille joogaforumin kävijöille. Ehkä venatos on vienyt kaiken teidän huomion. Olen ksr_dsna ja guiding_image. Täällä on mukavaa. Tykkään avoin sanghasta.
Joogapiirit rajoittuvat. Tykkään kuunnella maailmanpuu podcastia. Ja tykkään jos joku kommentoi viestejäni täällä niin kauniin avoimen sanghan puolella.

sininendraakki
Viesti:

Re: Equivalent2

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 18 Loka 2019 09:51

Ihme ja kumma, foorumi on puhdistettu! Onnitteluni!
Vielä on jäljellä pari sataa kenkämainosta. Hieno juttu kuitenkin.
Suuri pamaus?
Voivatko jooga-ihmiset kannattaa alkuräjähdys-näkemystä, koskien maailmankaikkeuden alkua eli syntyä?

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 19 Loka 2019 02:14

Loma on siis ohi??? Ja kaikilla on nyt tarpeeksi kenkiä? Katsotaan... Miten sitä näin pitkän tauon jälkeen osaa enää kirjoittaa mistään... Mutta antaa elämän yllättää jos parhaaksi näkee.

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 21 Loka 2019 09:39

Katsoin eräänä päivänä Vaishnava guru H.H. Chinna Jeeyar Swamijin videon Youtubessa. Se oli aika hyvä. Oletin hänen olevan Vaishnava -koulukunnan ylin johtaja, kun häntä puhutelleen "Hänen Pyhyytensä" arvonimellä. Myöhemmin kävi ilmi että asia ei ole tällä tavalla. En löytänyt mitään koko Vaishnava -suuntauksen ylintä johtajaa, -ehkä sellaista ei ole lainkaan olemassa? Vaishnavalla on joukko luostareita, niissä on erilaisia guru-linjoja, H.H. -arvonimeä käytetään sangen monista Vaishnava -guruista.

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 29 Loka 2019 10:41

Kertokaa jotakin itsestänne: mitä olette tehneet? onko teillä lemmikkieläimiä? minkälaissa talossa ja millaisen luonnon keskellä asutte? onko teillä muita harrastuksia, kuten vapaasukellus, purjelento, suunnistus, tms..? minkä värisiä vaatteita käytätte juuri tällä hetkellä? millaista ruokaa syötte tänään?

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 29 Loka 2019 23:56

sininendraakki kirjoitti:Kertokaa jotakin itsestänne: mitä olette tehneet? onko teillä lemmikkieläimiä? minkälaissa talossa ja millaisen luonnon keskellä asutte? onko teillä muita harrastuksia, kuten vapaasukellus, purjelento, suunnistus, tms..? minkä värisiä vaatteita käytätte juuri tällä hetkellä? millaista ruokaa syötte tänään?

Tehnyt? Milloin? Onhan sitä tullut oltua kaikenlaisessa mukana vuosien varrella... Viimeisen vuoden aikana en ole tehnyt juuri mitään mainitsemisen arvoista, katsellut vain videoita, Moojia, Tollea, Wattsia, Ram Dassia jne.... ja olen väsynyt koko hommaan ja henkisyyteen ylipäänsä. Tuntuu että olen hukannut viimeiset 30 vuotta jonkin tavoitteluun saavuttamatta mitään. Oikeesti tuntuu että oon nyt samassa pisteessä kun 14-vuotiaana ensimmäisiä meditaatiokokemuksia hakemassa. Oikeesti. En ole edistynyt, en sitten yhtään. Mitä ihmettä minä olen tehnyt viimeiset 30 vuotta? Mitä tekisin nyt viisastuneena toisin? En mitään, koska juuri totesin etten ole viisastunut yhtään. Saattaa tosin olla että liioittelen taas.

Miksi harjoittaa yhtään mitään. Mistä löytää motivaatio elämiseen ylipäänsä. En kaipaa harrastuksia. En tiedä mitä kaipaan. Ehkä kaipaan vain pois kaipaamisen ihmisenpyörästä. Ei se ole niin yksinkertaista. Se saattaa olla yksinkertaisempaa.

Olen asunut järven rannalla omakotitalossa vanhempien luona viimeiset 12 vuotta, muistelisin. Suurimman osan siitä ajasta työkyvyttömyyseläkkeellä. Siihen johtaneesta diagnoosista voidaan olla monta mieltä, mutta olen eläkkeestä kiitollinen. Äiti kuoli pari kuukautta sitten, joten nyt on enää isä hoidettavana. Tosin ei siinä vielä liikaa hoidettavaa ole, pirteä 8-kymppinen hän on. Tiibetinspanieli Milla kuuluu kanssa kuvioihin. Käytän tavallisesti tummia vaatteita, sinistä ja mustaa. Epämuodikkaasti. Tänään tein makaroonilaatikkoa. Laitoin siihen vaihteeksi aurinkokuivattua tomaattia, mikä sopi hyvin. Siitä tuli öljyäkin mukaan sen verran, ettei laatikko palanut ollenkaan kiinni, kuten tavallisesti mulla käy.

Uusi päivä. Taasko.

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 31 Loka 2019 14:59

MarkoH kirjoitti:
sininendraakki kirjoitti:Kertokaa jotakin itsestänne: mitä olette tehneet? onko teillä lemmikkieläimiä? minkälaissa talossa ja millaisen luonnon keskellä asutte? onko teillä muita harrastuksia, kuten vapaasukellus, purjelento, suunnistus, tms..? minkä värisiä vaatteita käytätte juuri tällä hetkellä? millaista ruokaa syötte tänään?

Tehnyt? Milloin? Onhan sitä tullut oltua kaikenlaisessa mukana vuosien varrella... Viimeisen vuoden aikana en ole tehnyt juuri mitään mainitsemisen arvoista, katsellut vain videoita, Moojia, Tollea, Wattsia, Ram Dassia jne.... ja olen väsynyt koko hommaan ja henkisyyteen ylipäänsä. Tuntuu että olen hukannut viimeiset 30 vuotta jonkin tavoitteluun saavuttamatta mitään. Oikeesti tuntuu että oon nyt samassa pisteessä kun 14-vuotiaana ensimmäisiä meditaatiokokemuksia hakemassa. Oikeesti. En ole edistynyt, en sitten yhtään. Mitä ihmettä minä olen tehnyt viimeiset 30 vuotta? Mitä tekisin nyt viisastuneena toisin? En mitään, koska juuri totesin etten ole viisastunut yhtään. Saattaa tosin olla että liioittelen taas.

Et voi tietää millaisen tuloksen jokin toinen toimintalinja olisi tuottanut, ihmisellä ei ole "vertailuminää" (so tieteen "vertailuryhmä"), jonka avulla saisi selville mitä objektiivisesti tai havaittavasti on tapahtunut. Voit tietenkin kuvitella jonkun vertailuminän, joka olisi esim. harrastanut mäkihyppyä päätoimenaan. Millainen henkilö hän olisi nyt? -Melko mahdoton tietää. Olemassaolo jatkuu, teot tuottavat hedelmiä myös tulevassa ja tulevissa elämissä. Ei ole syytä vajota synkkyyteen.

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 31 Loka 2019 23:00

Kiitos mutta joskus tuntuu hyvältä vajota synkkyyteen, hetkeksi ainakin. Onko synkkyys siis valinta? Mikä on valinta? Onko vapaus sitä että ei tarvitse valita?

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 01 Marras 2019 01:38

MarkoH kirjoitti:Kiitos mutta joskus tuntuu hyvältä vajota synkkyyteen, hetkeksi ainakin. Onko synkkyys siis valinta? Mikä on valinta? Onko vapaus sitä että ei tarvitse valita?

Valinta on illuusio, joka johtuu vapauden puutteesta.

Sillä mitä hyötyä oikeastaan on valinnasta? Valinta mahdollistaa maailman muokkaamisen omien mieltymyksien mukaiseksi. Jos tämä ei onnistu, me kärsimme. Emme saa, mitä haluamme. Tai emme halua, mitä olemme saaneet. Valinta on siten pelkkä reaktio omiin mieltymyksiin, illuusio vapaudesta.

Mitä on sitten vapaus? Vapaus on kokemus siitä, että ei toimi enää omien reaktioidensa orjana. Onko silloin enemmän mahdollisuuksia valita? Ei, vaan vähemmän. Kun reaktiot eivät rajoita vaihtoehtoja, jäljelle jää yleensä vain yksi tapa toimia. Se oikea tapa. Kuin hengitys, toiminta tapahtuu itsestään. Ei valintaa, ei valitsematta jättämistä.

Bluedragon

ViestiKirjoittaja Bluedragon » 02 Marras 2019 16:25

phpBB [media]

Palaa sivulle “Kahvila”