sininendraakki kirjoitti:Kertokaa jotakin itsestänne: mitä olette tehneet? onko teillä lemmikkieläimiä? minkälaissa talossa ja millaisen luonnon keskellä asutte? onko teillä muita harrastuksia, kuten vapaasukellus, purjelento, suunnistus, tms..? minkä värisiä vaatteita käytätte juuri tällä hetkellä? millaista ruokaa syötte tänään?
Tehnyt? Milloin? Onhan sitä tullut oltua kaikenlaisessa mukana vuosien varrella... Viimeisen vuoden aikana en ole tehnyt juuri mitään mainitsemisen arvoista, katsellut vain videoita, Moojia, Tollea, Wattsia, Ram Dassia jne.... ja olen väsynyt koko hommaan ja henkisyyteen ylipäänsä. Tuntuu että olen hukannut viimeiset 30 vuotta jonkin tavoitteluun saavuttamatta mitään. Oikeesti tuntuu että oon nyt samassa pisteessä kun 14-vuotiaana ensimmäisiä meditaatiokokemuksia hakemassa. Oikeesti. En ole edistynyt, en sitten yhtään. Mitä ihmettä minä olen tehnyt viimeiset 30 vuotta? Mitä tekisin nyt viisastuneena toisin? En mitään, koska juuri totesin etten ole viisastunut yhtään. Saattaa tosin olla että liioittelen taas.
Miksi harjoittaa yhtään mitään. Mistä löytää motivaatio elämiseen ylipäänsä. En kaipaa harrastuksia. En tiedä mitä kaipaan. Ehkä kaipaan vain pois kaipaamisen ihmisenpyörästä. Ei se ole niin yksinkertaista. Se saattaa olla yksinkertaisempaa.
Olen asunut järven rannalla omakotitalossa vanhempien luona viimeiset 12 vuotta, muistelisin. Suurimman osan siitä ajasta työkyvyttömyyseläkkeellä. Siihen johtaneesta diagnoosista voidaan olla monta mieltä, mutta olen eläkkeestä kiitollinen. Äiti kuoli pari kuukautta sitten, joten nyt on enää isä hoidettavana. Tosin ei siinä vielä liikaa hoidettavaa ole, pirteä 8-kymppinen hän on. Tiibetinspanieli Milla kuuluu kanssa kuvioihin. Käytän tavallisesti tummia vaatteita, sinistä ja mustaa. Epämuodikkaasti. Tänään tein makaroonilaatikkoa. Laitoin siihen vaihteeksi aurinkokuivattua tomaattia, mikä sopi hyvin. Siitä tuli öljyäkin mukaan sen verran, ettei laatikko palanut ollenkaan kiinni, kuten tavallisesti mulla käy.
Uusi päivä. Taasko.