Vieras kirjoitti:"Se, joka rakensi vanhan Minän on sama, joka rakentaa uuden Minän. Se ei vaan kutsu sitä enää Minäksi."
Tuon uuden minän nimi on siis heille Tietoisuus, ja "awareness teachers" on ne, jotka lankeavat tähän dualismin ansaan. Ne jotka ajattelevat näin, ovat suht nopeasti kasvava joukko puhujia/tubettajia joita tavallisesti on yhdistänyt omilla poluillaan nimi Tony Parsons.
Voisin sanoa että kokemukseni on että olen erillään siitä mitä koen. Jos näen hangessa lapasen, en ole tuo lapanen. Se on ihan oikea kokemus. Voin aina sanoa että olen tietoinen ilman että se kuulostaa erityisen falskilta. Tietoinen tästä, tuosta ja vielä tuostakin. Tämän mallin mukaisesti en vaan valitettavasti voi sanoa itsestäni yhtään mitään, muuta kuin että olen tietoinen. Koska tietoisuus ei voi olla objekti. Miksi tietoisuus sitten pitäisi välttämättä liittää "minään"? En tiedä sitäkään.
Toisaalta kuuntelen mielelläni Parsonsin porukkaakin jotka näkevät vähän toisin. Että mitään ymmärrettävää ei ole. Että kaikki on tässä ja tämä tässä on kaikki ja siten pulinat pois. Ei minää missään, ei tietoisuutta missään. Ei nykyhetkeä, ei aikaa. Kaikki mikä on olemassa, on näennäisesti olemassa. Kaikki on todellista ja epätodellista samaan aikaan. Kaikki on "no thing". Jotain tällaista olen kuvitellut kuulevani. Mutta sitten he sanovat, ettei heillä oikeasti ole mitään sanottavaa, eikä ole syytä miksi heitä pitäisi kuunnella.
En tiedä onko jompikumpi ryhmä oikeassa, ei kumpikaan tai peräti molemmat. Mutta eiköhän se tästä vielä selviä.