Aikoinani soitin koskettimia bändissä jonka nimi oli Mielentuote. Tuolloin vielä uskoin mielen olemassaoloon. Mutta siellä missä uskoin mieleni olevan, siellä on nyt vaan tyhjää avaruutta. Ajatuksia on edelleen, mutta ei enää boksia pään sisällä johon ne voisivat siististi asettua, jos näin sanotaan. Ne vaan leijuvat jossain. Tulevat ja menevät.
Tämä kuulosti minusta hetken oikealta ja todelta, mutta sitten minua alkoi vaivaamaan voimistuva tunne siitä, että olen edelleen joku erillään tuosta tyhjästä avaruudesta, joku joka tarkkailee sitä. Tai laajemmin, erillään kaikesta. "Tyhjästä avaruudesta" tuli osa kaikkea kokemista samalla kun tiedostin sen. Tämä ei ole vain ajatus, se on kokemus, enemmän kuin pelkkä ajatus. Meinaan, vakaumusta voi aina muuttaa, mutta... Kokemus siitä että on erillään siitä mitä kokee on tuntuva. Siitä ei pääse eroon edes turvautumalla ja yrittämällä sukeltaa ja sulautua "tyhjään avaruuteen". Miten tuo erillisyys voisi koskaan päättyä, herra Krishnamurti, olen jo unohtanut sen? Heitän tämän kysymyksen nyt tänne ilmoille kun ei ole parempaakaan tekemistä. Ja mulle tällä kysymyksellä on väliä. Ehkä se on jo jokin vihje.