TKV Desikacharin yoga sutrat

Keskustelua romaaneista, tietokirjoista, lehtiartikkeleista ja muusta lukemistosta.
vibhuti

Re: TKV Desikacharin yoga sutrat

ViestiKirjoittaja vibhuti » 18 Marras 2016 20:00

2- eiku kolme
vihje? vastaus-->
oon aina ollu sitä mieltä et tietoo pitää jakaa
joten tässä se nyt on!
oli hyvä asana-harjoitus tänää. päädyin lukemaan TKV Desikacharin sitä kirjaa

ainoo mitä sain et porukka vähä ylpeenä
julistaa tiedän,,katos mikä on..siddhi

voi jumalauta!

ksr_dsna
Viesti:

ViestiKirjoittaja ksr_dsna » 01 Maalis 2017 23:08

laitetaan pikavastaus. BKS KPJ
näin laitetaan vähän joogaa tosta koko maailmalle

ksr_dsna
Viesti:

ViestiKirjoittaja ksr_dsna » 24 Touko 2017 09:19

Vieläkin ihmettelen miks piti kääntää suomen kielelle. Eikö jo riitä, että devanagarilla kirjoitettu ja sitä paitsi viel Krishnamacaryan oppilas ite ITE kääntää sen enkuks. pitikö vielä mennä sottaamaan koko franchise.
Eiköhän teilläkin kakarat ois ollu helpompaa muuttaa pohjoiseen
edit1
joo joo anna tulla vaan. Bhagavad Gita: hear-say"ajattele aina minua niin tulet varmasti luokseni."
Aletaan tos ajattelee KRSNAA ja kirjoitetaan vittu suomennos patanjalin jooga-suutrista siina samalla.

edit2
mieti, suomes jengi kärsii tota jätkää. ei varmasti muuten oo nähny krsnaa. ja silti julkasee anandaa. meiän koko yhteiskunta kärsii tollasta jätkää, joka kukkoilee tunkiolla jollai ananda-lehdellä! Hyväähän se tarkoitti (tos tulee iso tiputus) mut se ei edes yritä ajatella krsnaa
Koska se ei voi käsittää sitä, ettei sen elämä nyt just tapahdu sen oman halun johdosta. nyt jo hämäännyin tästäkin. tää ei oo et haluan tulla jumalaksi. oon jedi ja käytän elämäni kaikki voimat to a surrender of dark side of power
edit3
koska josset sä oo nähny sitä sä et voi miettiä sitä. Mua ei oikeesti kiinnosta kui monta shastraa osaat ulkoa ja miten paljon sulla on kirjoja kotona. Josset sä oo nähny sitä sä et oo nähny sitä. Ja 5 milj ihmistä ottaa damaa tosta
ja nyt muistan mitä mun piti sanoo. tää on kriitinen hit
"Sä pietät sun lehen lukiojoita yhtä tyhmäNÄ kuin sinä." wrap your mind around that. Dear lord mitä paskaa oikeesti joogan nimissä tässäkin maassa annetaan pyörii printing-press
oi, pitäiskö oikein tiedätsä tarjota kaikki tämän teon hedelmät kaikille aistiville olennoille. Hei tää oo tuhansien järvien maa, kuulikko!?

June

ViestiKirjoittaja June » 11 Kesä 2017 22:08

Hyvä esitys sanskritiksi, Yoga Sutras: Samadhi Padah:
https://www.youtube.com/watch?v=fuIuq2tWdWc

Ja samalta esittäjältä "Call And Response" opetusversio, missä länkkärioppilas ääntää välillä vähän pieleen tuota pyhää sanskritin kieltä:
https://www.youtube.com/watch?v=WzCrhOPxt6M

ksr_dsna
Viesti:

ViestiKirjoittaja ksr_dsna » 21 Heinä 2017 21:49

Yks hyvä juttu muuten meditaatiosta jos ketää kiinnostaa. Pursue the pause between two thoughts, is that meditation?
Lähde vaanimaan sitä. En oo yhtään varma onko asia näin. Joskus ku käytin Himalaya Herbals tuotteita sillon ku kukaan ei viel opettanu mulle pranayamaa, sain mieleni keskittymään hetkeks vaik Espal, kuhan vaa vedin kaks tabuu. Mut tuohon aikaan nukuin joku 5h päiväs ja sadhanaa joku 6h päiväs. Tosin kävin siinä samalla opiskelemassa täyspäiväisesti AMK:ssa ja varmaan mietit mitä?
Noku kulttuurista pois-ehdollistuminen ei ookkaan sun opettajan vastuulla. Sun vastuulla on tuhota kaikki kontaktit kaikkiin niihin dependent-arising jotka come your way. Oikeesti ihan sama millaseks sun "jopa" pahin vihamiehes muuttuu, ne vihellykset ja respect-huudot ovat aiheettomia. No en tiedä
Kuka muka väittää tai ootko löytäny TKV Desikacharin Yoga-Sutra of Patañjalin sivuilta jotain tähän viittaavaa: "Kun mietiskelet ja huomaat, että kahden ajatuksen välissä on tauko, se tauko on mediaatiota."

guiding_image
Viesti:

ViestiKirjoittaja guiding_image » 17 Marras 2017 21:13

Lähetän linkin youtube-videoon, jossa kommentoidaan Patanjalin jooga-suutria. Olkaa hyvät.
https://youtu.be/K5y-TSZH3XE#t172m55

Palaa sivulle “Kirjasto”