Santeri buddhalaismunkki Thanavuddho

Ole hyvä ja esittele itsesi.
...
Viesti:

Re: Santeri buddhalaismunkki Thanavuddho

ViestiKirjoittaja ... » 13 Maalis 2013 11:45

thanavuddho kirjoitti:Tyypillistä. Muistelin että WW olisi ollut lähinnä rauhoittava indicainen pilvi, mutta eipä ollut ainakaan tällä kertaa. Siitä lähti ihan kunnon trippi päälle. Se oli aika kuumottava tilanne, sisko, kamerat, kiire koneeseen, kylmä ja edessä tuntematon luostari.

Etteivät olisi olleet nuo avaruuskakut, jotka alkoivat rytkymään?

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 14 Maalis 2013 09:28

Hei,

Raitanator kirjoitti:
thanavuddho kirjoitti:Etteivät olisi olleet nuo avaruuskakut, jotka alkoivat rytkymään?

Jäi syömättä ne kakut :shock:

Metta,
Thanavuddho

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 25 Maalis 2013 10:48

munkkien peseytymiselle uusi ketju täällä

Jonne

ViestiKirjoittaja Jonne » 14 Kesä 2013 07:26

Tässä pari kysymystä edustamastasi buddhalaisuudesta. Minkäniminen perinne on kyseessä? Onko se jonkin sortin opettaja-oppilasketju vai mistä se on syntyisin? Entä nimesi, miten kääntäsit Thanavuddhon? Mitä harjoittamiseen kuuluu? Olisiko näitten kysymysten vastausten paikka omassa ketjussaan jonka otsikko olisi edustamasi perinteen nimi ja jossa olisi linkki/linkkejä lisäinfoa varten? Lukisin ja opiskelisin mielelläni lisää :read2:

John Wayne
Viesti:

ViestiKirjoittaja John Wayne » 14 Kesä 2013 19:42

Olin Santeri äitisi kanssa samalla englanninkurssilla ja hän näytti tämän dokumentin siellä.
Kovin tuntui olevan ylpeä pojastaan.
Vieläkö hän harjoittaa buddhalaisuutta?

Missäpäin Australiaa reissaat?
Olen käynyt New South Walesissa. Victoriassa ja Tasmaniassa mutta vain pintaa silaisten.
Itselle jäi mieleen kirkkaat värit ja taivas.
Eikös siellä ole myös eteläisen pallonpuoliskon suurin buddhalainen luostari.
Kaunis paikka.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 15 Kesä 2013 05:47

Hei,

Jonne kirjoitti:Tässä pari kysymystä edustamastasi buddhalaisuudesta. Minkäniminen perinne on kyseessä? Onko se jonkin sortin opettaja-oppilasketju vai mistä se on syntyisin?

Ennen tähän kysymykseen olisi ollut helpompi vastata, nykyään tilanteeni on muuttunut. Kun matkustin ensimmäistä kertaa Thaimaahan, niin vihkiydyin munkiksi Wat Pah Nanachatissa, joka on Wat Nong Pah Pongin yhteyteen ulkomaalaisia varten rakennettu metsäluostari. Se kuluu Thaimaan metsäperinteeseen, ja sillä on haaraluostareita ympäri maailmaa. Tätä perinnettä edustavat mm. Ajahn Sumedho, Ajahn Passano ja Ajahn Brahmavamso. Tosin Ajahn Brahm on nykyään erotettu tästä piiristä, koska hän suoritti bhikkhuni- eli nunnavihkimyksiä.

Toisen kerran kun matkustin Thaimaahan, niin vihkiydyin tässä samassa perinteessä, mutta eri luostarissa. Tällä kertaa luostari oli vahvasti sidottu opettajaan nimeltään Ajahn Anan. Muutaman vuoden kuluttua menetin luottamukseni opettajaani ja otin julkisesti hatkat sen luostarin piiristä. Samalla jouduin enemmän tai vähemmän myös Wat Nong Pah Pongin -piirin ulkopuolelle, vähän samaan tapaan kuin Ajahn Brahm.

Tällä hetkellä olen freelancer-munkki, mutta pidän yhä yllä joitakin Thaimaan metsäperinteen käytäntöjä. Olen joustanut joistakin Vinaya-periaatteista, kuten rahankäytöstä. Tällä hetkellä asun metsäluostarissa Sri Lankassa. Se kuuluu Galduva -perinteeseen:

The Kaḷyāna Yogāshramaya Saṃsthāva or Galdūva tradition is an independent part of the Rāmañña Nikāya. The headquarters is in Galdūva, near Ambalangoda. It is the largest forest sect in Sri Lanka. Now there are about 150 centres affiliated with this tradition. The monks are easily recognised by the palm-leaf umbrella they carry and by the habit of wearing the double robe whenever they go outside the monastery boundaries. Members of all castes are accepted.

Entä nimesi, miten kääntäsit Thanavuddhon?

Thanavuddho tai Thanavuddhi koostuu kahdesta palin kielen sanasta: thana ja vuddhi. Thana tarkoittaa jalustaa ja vuddhi edistystä.

http://www.watpahnanachat.org/
http://www.watmarpjan.org/en/

Metta,
Thanavuddho

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 15 Kesä 2013 06:20

Hei,

John Wayne kirjoitti:Olin Santeri äitisi kanssa samalla englanninkurssilla ja hän näytti tämän dokumentin siellä.
Kovin tuntui olevan ylpeä pojastaan.
Vieläkö hän harjoittaa buddhalaisuutta?

Kyllä juu. Äitimuori kävi tapaamassa minua Australiassa muutama kuukausi takaperin. Olin silloin Bhante Sujaton luostarissa nimeltään Santi Forest Monastery.

http://santifm.org/santi/

Santi on nykyään nunnaluostari. Se on todella viihtyisä paikka, ja äitikin viihtyi siellä muutaman kuukauden.

Missäpäin Australiaa reissaat?
Olen käynyt New South Walesissa. Victoriassa ja Tasmaniassa mutta vain pintaa silaisten.
Itselle jäi mieleen kirkkaat värit ja taivas.

Vietin Australiassa puolisen vuotta, jonka jälkeen matkustin tänne Sri Lankaan. Minulle jäi Australiasta hyvä maku suuhun. Vietin lähes koko reissun paikallisissa metsäluostareissa, ja kävelin päivittäin kansallispuistoissa. Tässä yksi kuva Mortonin kansallispuistosta Bundanoonista, läheltä Santi luostaria:

Kuva

Metta,
Thanavuddho

Jonne

ViestiKirjoittaja Jonne » 15 Kesä 2013 10:38

Kiitos kattavasta vastauksesta.

thanavuddho kirjoitti:Tällä hetkellä olen freelancer-munkki, mutta pidän yhä yllä joitakin Thaimaan metsäperinteen käytäntöjä. Olen joustanut joistakin Vinaya-periaatteista, kuten rahankäytöstä.

Ymmärränkö oikein: buddhalaiset luostarit ottavat sinut vastaan munkkina koska olet saanut opettajalta vihkiytymisen mutta voit kuitenkin määritellä itse mitä oppeja seuraat ja mitä et? Varmaan kuitenkin luostarien omien sääntöjen puitteissa?
Rahankäyttö herättää kysymyksen rahan ansaitsemisesta. Teetkö jotain töitä tai otatko vastaan rahalahjoituksia maallikoilta? Mitä tarkoitat rahankäytöllä? Matkustaminen vaatii myös rahaa. Onko luostareilla tapana maksaa matkasi?

Haluaisin tietää myös tuntemastasi luottamuspulasta entistä opettajaasi kohtaan. Oletko sitä mieltä että hän ei seuraa esimerkillisesti asettamiaan/perinteen asettamia sääntöjä ja tapoja vai onko jotain yksittäisiä tapahtumia jotka johtivat eroosi? Olisi hienoa jos voisit vastata mutta jos tässä on jotain liian henkilökohtaista mihin et halua vastata niin älä tee niin. Yleensä olen juoruilua vastaan mutta koska kyseessä on korkeassa asemassa oleva julkinen henkilö eikä varsinaisesti kenenkään yksityiset asiat (?) niin mielestäni on sopivaa kysyä.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 16 Kesä 2013 16:19

Hei Jonne,

Kirjoitin uuden blogipostauksen: "Miksi kadotin luottamuksen opettajaani?".

Metta,
Thanavuddho

Jonne

ViestiKirjoittaja Jonne » 16 Kesä 2013 16:31

thanavuddho kirjoitti:Hei Jonne,

Kirjoitin uuden blogipostauksen: "Miksi kadotin luottamuksen opettajaani?".

Metta,
Thanavuddho

Katson sieltä, kiitoksia.

Palaa sivulle “Esittelyt”