Palautetta Raitanatorista

Otamme mielellämme vastaan uusia ideoita kuinka kehittää Avointa Sanghaa. Täällä voit myös kysyä apua teknisiin ongelmiin tai antaa kritiikkiä ylläpidolle.
Jakke

Palautetta Raitanatorista

ViestiKirjoittaja Jakke » 02 Maalis 2013 19:17

Selvennän, koska voi tosiaan olla että raitanatto ei ole selvillä tekemisistään.

Raitanatto luo asetelman 'nettivainoaminen' jossa tämä vihjailee minun olevan vainooja, ja raitanatto antaa yleisiä ohjeita 'nuoremmille lukijoille' kuonka toimia häiriköiden kanssa. Näin pesee kätensä ilmiöstä, asettuen itse tapauksen yläpuolelle (ja asettaen minut alapuolelle). Tämä on vallankäyttöä, ja johdannainen sille ettei raitanatto pysty reflektoimaan eli ymmärtämään omaa toimintaa, ja haluaa pitää keskustelun ulkoisessa ilmiömaailmassa, kuten greanpeacessa, asioissa joissa tällä on hallintaa. Raita pelaa likaista peliä suhteessa toisiin kirjoittajiin, jossa on ikävä maku, ja näonollen kun ihminen jättää pelit sikseen (on kirjoittamatta enää) raitanaton ei tarvitse kohdata oman työskentelyn hedelmiä, eikä sitä omaa sisäistä hedelmää, joka on ilmeisen hapan.

Ihmiset saa sellaisen foorumin kuin ansaitsee. Helppoa on antaa raitanaton jatkaa likaista peliään, eli lakaista ikävyydet maton alle. Tai sit happaman hedelmän voi nostaa varjosta valoon, jolloin se ei pääse vaikuttaan meta-tasona vuorovaikutukseen.

Koska mikä buddhalaisissa on erityistä on metta, eli se että sanaton tai näkymätön taso ei ole viha, vaan ymmärrys erillisyyden illusorisesta luonteesta, ja siitä että keskustelun pohjavire on lämpö, kaikesta näennäisestä provosta huolimatta. Tällöin keskustelussa ja keskustelusta oppimisessa on mieltä.

Jakke

Re: Nettivainoaminen

ViestiKirjoittaja Jakke » 02 Maalis 2013 20:20

Raitanator kirjoitti:Koitetaan pysyä aiheessa. Jaoin keskustelun tuonne.

viewtopic.php?f=5&t=83

edit: Uuden ketjun voi luoda vasemmasta yläkulmasta löytyvästä napista. Olet enemmän kuin tervetullut tekemään sen. Aihe kuulostaa mielenkiintoiselta.

Kirjoitus koski nimenomaan mekanismia joka toimii sussa/susta nytkin. Eikä se kuulu ylläpidon kritiikkiin, vaan sun motiiviin vittuilla ihmisille jonku näennäisen pseudo aseman takaa, joka on sun itse keksimä. Eli veli hyvä, lakkaa sotkemasta enempää. Ole vaikka hetki vaiti ja katso mitä tapahtuu? Maailma on ihmeellinen paikka.

Santeri
Viesti:

Re: Palautetta Raitanatorista

ViestiKirjoittaja Santeri » 04 Maalis 2013 09:01

Hei,

Varoituksen antaminen lupaa kysymättä oli tökerä temppu Raidalta. Toivotataan että se jää viimeiseksi.

Metta,
Thanavuddho

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 04 Maalis 2013 09:35

Hei,

Raita on ilmeisesti myös poistanut sinun viestejäsi. Tässä on kyllä Raidalla pikkasen selittämistä...

Metta,
Thanavuddho

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 04 Maalis 2013 10:57

thanavuddho kirjoitti:Hei,

Varoituksen antaminen lupaa kysymättä oli tökerä temppu Raidalta. Toivotataan että se jää viimeiseksi.

Metta,
Thanavuddho

Hei,

keneltä minun tulisi kysyä lupaa? Sinulta, joka olet päättänyt irtisanoutua ylläpidon toimista, Harrilta, jonka vaimo on vastuussa laillisista seuraamuksista, Teemulta, Laurilta vai tommilta? Kaikilta yht aikaa, mikä on mahdotonta, koska osa on paikalla ehkä kerran viikossa, jos silloinkaan. Teemun mielipidettä kysyin, koska hän oli paikalla ja selityksen olen antanut Avoimen Sanghan linja ketjussa. Olisi myös hyvä tietää miten tämä yhteistyö toimii käytännössä jatkossa. Tommi onkin antanut siitä hyvän esimerkin täällä.

Kuitenkin ihan hauska huomata, että täällä foorumilla on aivan oikein julkaista minun yksityisyydensuojaa loukkaavia viestejä , minua henkilökohtaisesti loukkaavia, seksuaalisesti häiritseviä ja mielenterveyttäni kyseenalaistavia viestejä milloin vain. Katsoin huvikseni reagoiko siihen kukaan. Ei reagoinut. Lisäksi Jakken mielestä se on minun oma vikani, jos minua ahdistellaan seksuaalisesti. Villiä.

Onko se näin, että minä olen tämän foorumin virallinen paskakaivo teikäläisten angstille, koska mitä ilmeisemmin on jäänyt jotain kalavelkoja maksamatta? Vai johtuuko se ihan siitä, että tekstissäni kuuluu äänensävyjä - ja näkyy värejä, joita minä en havaitse?

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 05 Maalis 2013 03:27

Hei,

Hyvä että varoitus oli poistunut.

Metta,
Thanavuddho

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 05 Maalis 2013 07:51

Hei,

Noin muuten teknisellä puolella Raita on tehnyt ihan kiitettävää duunia. Muutenkin hän tehnyt hyvää työtä uuden foorumin parissa, mutta tämä varoitusepisodi oli vähän kyseenalainen. Tässäkin takana oli ylläpidon välisiä epäselvyyksiä siitä, miten keskuteluja tulee hallita.

Metta,
Thanavuddho

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 05 Maalis 2013 23:52

thanavuddho kirjoitti:Hei,

Metta,
Thanavuddho

Hei,

kuka määrätään minun lapsenvahdiksi? Tuleeko hän myös vaihtamaan vaippani?

Metta,
Raitanator

Lauri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lauri » 09 Maalis 2013 16:40

Thanavuddho,

Voitko perustella miksi varoitus olisi tullut jättää antamatta? En edelleenkään ymmärrä miksi tällä foorumilla tulisi olla mahdollisuus jakaa sellaisia loukkauksia kuin Jakke teki. Jos te tulee olemaan linjana niin on kyseenalaista haluanko olla mukana kehittämässä toimintaa.

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 09 Maalis 2013 17:34

Lauri kirjoitti:Thanavuddho,

Voitko perustella miksi varoitus olisi tullut jättää antamatta? En edelleenkään ymmärrä miksi tällä foorumilla tulisi olla mahdollisuus jakaa sellaisia loukkauksia kuin Jakke teki. Jos te tulee olemaan linjana niin on kyseenalaista haluanko olla mukana kehittämässä toimintaa.

Olen Laurin kanssa samaa mieltä. Jos tämä on linjana, en ole mukana kuin sen ajan, että ystäväni saa pojot tutkintoonsa, ja sitten lähden.

Palaa sivulle “Palautelaatikko ja Verstas”