Avoimen sanghan linja

Otamme mielellämme vastaan uusia ideoita kuinka kehittää Avointa Sanghaa. Täällä voit myös kysyä apua teknisiin ongelmiin tai antaa kritiikkiä ylläpidolle.
...
Viesti:

Re: Avoimen sanghan linja

ViestiKirjoittaja ... » 10 Maalis 2013 01:20

tommi kirjoitti:Tämä oli oma ajatukseni alun alkaen. Täytyy myöntää että ärsyynnyin jonkin verran joistain Raitanatorin tähän ketjuun kirjoittamista viesteistä ja vastailin välillä siksi hieman kärjekkäästi, mutta tarkoituksenani ei ollut koskaan kiusata tai kurittaa häntä siitä että hän olisi toiminut jotenkin väärin tai muilta lupaa kysymättä.

Ok. Selvä juttu. Aluksi sain eri kuvan ja siitä myös oma ilmeinen pyllykipuni. Pahoitteluni, jos se oli tarttuvaa.

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 10 Maalis 2013 01:43

Enivei, tuossa ei vieläkään mitata mitään muuta kuin reaktioita. Ainoa tapa taitaa olla näiden tapausten seuraaminen: kuinka paljon mikäkin toimintatapa pamauttaa niitä pintaan. Jos paskaa tulee aikasempaa enemmän, silloin se ei toimi. Jos niitä tulee vähemmän, silloin se yllättäen toimii. Tässä on vain se huono puoli ettei heitä, jotka päättävät jättää kirjautumatta yleisen ilmeen vuoksi, ei oikein voi tarkkailla mitenkään. Paitsi tietenkin, jos he ilmoittavat syynsä siihen, mikä on epätodennäköistä.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 13 Maalis 2013 03:18

Hei Raita, Lauri ja muut,

Ihan aluksi haluaisin esittää anteeksipyynnön Raidalle. Ylireakoin selkeästi silloin kun näin sen varoituksen. Luin uudestaan noita Raidan viestejä ja huomasin, että hän oli oikeasti todella loukkaantunut ja poissa tolaltaan.

Laurille haluan yrittää parhaani mukaan selventää muutamaa kohtaa:

Lauri kirjoitti:En tiedä onko tämä jokin vitsi, koska muistan kun suunnitteluvaiheessa kommentoin sitä miten buddhalaisilla on outo tapa samalla käyttäytyä rumasti toisia kohtaan ja sitten "säteillä mettaa" perään. Voisit ehkä jättää sen "rakastavan ystävällisyyden" pois viesteistä jotka eivät sitä selvästikään ilmennä.

Tiedän mitä tarkoitat. Olen joskus miettinyt samaa. Toisinaan tämä vaikuttaa tekopyhältä. Haluan kuitenkin sanoa, että nähdäkseni metta ei tarkoita sitä, että puhuu vain muita miellyttäviä asioita. Joissain tapauksissa se että sanoo asiansa suoraan, voi juurikin olla mettaa. Usko tai älä, niin omalla kohdallani tässä on kyse ihan rehellisestä ystävällisyyden harjoituksesta. En väitä että puheeni olisi aina tämän ideaalin mukaista, mutta yritän parhaani mukaan olla sen allekirjoituksen arvoinen :)

Lauri kirjoitti:Toisenlainen perspektiivi tähän suvaitsevaan linjaasi löytyy blogistasi, jota kirjoitat peitenimellä (nim. om. keskustelu: http://blackcatbuddhist.blogspot.fi/201 ... chist.html). Kritisoin perustelluin argumentein poliittisia/filosofisia näkemyksiäsi ja päädyt vihjailemaan, että en tästä syystä noudata uskontoni oppia pidättäytyä loukkaavasta, satuttavasta ja jakavasta puheesta.

Pahoittelen jos olen antanut sinulle tällaisen kuvan. Olen myös pahoillani jos olen väittänyt sinun käyttäneen vääränlaista puhetta. Jos sallit, niin voin yrittää uudelleen muotoilla mitä (muistaakseni) tuossa kommentissani ajoin takaa. Tarkoitukseni oli sanoa, että blogissani olet vapaa esittämään minulle kritiikkiä, enkä edellytä, että sen pitäisi noudattaa jotain ideologiaa, kuten buddhalaista Oikeaa Puhetta.

Lauri kirjoitti:Siis Thanavuddho, kysyin toisessa viestiketjussa perusteluita kannallesi, mutta kysyn vielä täällä. Jos olet jo perustellut näkemyksesi täällä ilman että olen huomannut niin olen vain lukenut huolimattomasti. Tuomitset Raitanatorin toiminnan vahvasti ja mm. vertaat ristiretkiläisiin.

Tämän ketjun otsikkona on ’Avoimen Sanghan linja’. Kyse ei siis ole pelkästään tästä Raidan ja Jaskan välisestä konfliktista. Olen yrittänyt muotoilla kommenttini otsikon mukaisesti. Ristiretkellä en viitannut Raidan käytökseen, vaan yleensä kokemuksiini tietyillä foorumeilla, joissa olen havainnut ylläpidon käyttäneen jotain uskonnollista tai muuta ideologiaa viestien hallinnan perusteena. Ristiretkiin viittaaminen on tietenkin kärjistys, eikä sitä ole tarkoitus ottaa kirjaimellisesti.

Mielestäni olen tässä ketjussa perustellut oman kantani jokseenkin hyvin kirjallisiin ja muihin lähteisiin vedoten.

Tommi mainitsi (mistä olen samaa mieltä), ettei siitä ehkä ole mitään apua alkaa puimaan tätä Raidan ja Jaskan yksittäistapausta sen enempää, vaan on hyödyllisempää keskittyä siihen, että mikä linja täällä otetaan tulevaisuudessa. Sen vuoksi en ole halunnut kommentoida tuota tapausta.

Lauri kirjoitti:Toivoisin selkeyttä siihen, että onko minulla keskustelijana jonkinlainen suoja (foorumin sääntöjen/periaatteiden takaama) sitä kohtaan, että jos yksityisenä henkilönä joudun jonkun toisen käyttäjän tungettelevan pilkanteon/halventamisen kohteeksi, minun on mahdollista kääntyä ylläpidon puoleen?

Mielestäni jos kyseessä on selkeästi jokin väärinkäytöstapaus, niin silloin viesteihin voi ja pitää puuttua.

Ystävällisyyttä ja rauhaa toivoo,
Thanavuddho Bhikkhu

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 15 Maalis 2013 10:02

np. Näköjään taika katosi hetkeksi vuorovaikutuksesta.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 15 Maalis 2013 10:23

Hei,

Raitanator kirjoitti:np. Näköjään taika katosi hetkeksi vuorovaikutuksesta.

Tästä voidaan jatkaa lujemalla pohjalla kun hiekkalinna on nyt kerran kaatunut? Näinhän usein käy, että etäällä on helpompaa olla ajatumatta erimielisyyksiin, kuin jos toimii samassa tiimissä.

Metta,
Thanavuddho

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 15 Maalis 2013 10:24

thanavuddho kirjoitti:Hei,

Raitanator kirjoitti:np. Näköjään taika katosi hetkeksi vuorovaikutuksesta.

Tästä voidaan jatkaa lujemalla pohjalla kun hiekkalinna on nyt kerran kaatunut? Näinhän usein käy, että etäällä on helpompaa olla ajatumatta erimielisyyksiin, kuin jos toimii samassa tiimissä.

Metta,
Thanavuddho

Varmasti. Kyllähän pyhät patsaatkin ja -kirjatkin ottavat yhteen keskenään kun ne heittää pussiin ja kantaa paikasta toiseen.

venatos
Viesti:

ViestiKirjoittaja venatos » 06 Maalis 2019 12:48

Как укротить287.3 кв.м.Я говорю:EyesighПереводчики:GeorgetКомплектСловарь содержитСловарь предназначаетсяКнига АлександраДанная книгаNanoPluRondellАльбом наРедактор:DescripПереводчик:Составитель:GalsworEkelundЕдинственныйПрактическаяВ учебникеCanningКофейникУкрашениеTescomaСмягчающийPatriciБлагодаря
Составитель:В сборникПодарочныйКнига рассказываетВ сборник,Переводчики:Гель дляНабор TwoДезодорантInternaBrillanШампунь ShamtuВ первыйBullockГель дляГрязь AhavaЗоя ПавловнаК изданиюNishikiКнига, выходящаяКоличество:SifichiСостав: 93%gradienMezzaniOverturРедактор:В третийВ предлагаемойПереводчик:
ПознаваемаBelottigunmetaРедактор:От издателяfootweaБесценнаяРассмотреноПервоначальноSupersoSpecialOlatundGaelachИздание 1992Переводчик:PrestonSwarovsПереводчик:Авторы музыки:Брелок ФольксвагенВ книге рассказываетсяHexenprSwarovsПодвескаJarretiКольцо, сереброФильм основанЮвелирныеСерьги, сереброСерьги из
NasonpeПодвескаОдноглазыйХудожник:JohanseРедактор:Редактор:Редактор:MarshalТретий рейхJacguesAnthonyБалтийскаяВ популярномСвятославНа ЕвропейскомВ справочномParsifaВ руководствеВ урологическомRobertaСоставитель:Составители:Переводчики:RichardАРыбаковQuijoteВаза ФарфорCitizenНастольные
Вытяжка KronaГазовая плитаDigitalМедведь РокиМодель дляСимпатичныйРедактор:Изящное двустороннееСтилизованнаяБарометрМужская шапкаWoodmaxSchaefeКнига посвященаКоврик багажникаSweetheИшемическаяCruisinМешок RayenНабор дляС помощьюВ учебникеС помощьюНабор фигурокMarshinFlowersWindowsТематическаяТубус идеальноDeLongh
ХлебопечкаРафинированныйOriginaОднажды,Ее прозаДревняя расаNatsukiМногие желалиValentiВ сказкеСъемочнаяНеожиданнаяНовейшийИздание 1948Книга выдающегосяМосква -Москва, 1950ПрижизненноеПереводчики:Москва, 1955Москва -НастоящееОт издателяОт издателяCrystalВ учебно-практическомwwwmediНастоящимОт издателяОт издателя
ScherzoОт издателяWhetherJoachimwwwbukaЭта книгаMichaelSiebertВ данномTakashiВ пособииПереводчик:Пособие поможетMatadorWindowsПереводчик:WindowsВыдающемусяХудожники:В книгу включеныVirginiСудьба свелаSchumacНа чем стоитГорячие салаты,CitizenCitizenCitizenВниманиюJerusal
Переводчик:Редактор:УважаемыеОт издателяКнига предназначенаСодержаниеРедактор:Рабочий журналКнига АндреяMadonnaВ книгу советскогоСоставители:

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 08 Maalis 2019 14:35

Miksi kukaan ei tee mitään tuolle ylläolevalle, joka on joka paikassa?

Palaa sivulle “Palautelaatikko ja Verstas”