Henkien talo

Keskustelua buddhalaisuudesta.
Tsupukka

Henkien talo

ViestiKirjoittaja Tsupukka » 13 Huhti 2014 17:06

Tervehdys, etsin vastausta sellaiseen kysymykseen kun törmäsin Thaimaassa hyljättyyn henkien taloon. Talo oli heitetty aidan yli jalkakäytävälle. En ole aiemmin törmännyt moiseen. Olisin kiitollinen tiedosta, koska asia on vaivannut minua aika tavalla matkani jälkeen.

Santeri
Viesti:

Re: Henkien talo

ViestiKirjoittaja Santeri » 18 Huhti 2014 19:12

Hei,

Tsupukka kirjoitti:Tervehdys, etsin vastausta sellaiseen kysymykseen kun törmäsin Thaimaassa hyljättyyn henkien taloon. Talo oli heitetty aidan yli jalkakäytävälle. En ole aiemmin törmännyt moiseen. Olisin kiitollinen tiedosta, koska asia on vaivannut minua aika tavalla matkani jälkeen.

Oletan että kyseessä oli miniatyyritemppeli joita thaimaalaisilla on puutarhoissaan tai kotiensa pihoilla. Tällainen temppeli voi olla sisustettu buddhalaisittain, hindulaisittain tai sitten siellä on edustettuna monenlaisia uskonnollisia/maagisia hahmoja.

tsupukka

Re: Henkien talo

ViestiKirjoittaja tsupukka » 19 Touko 2014 10:22

Oletan että kyseessä oli miniatyyritemppeli joita thaimaalaisilla on puutarhoissaan tai kotiensa pihoilla. Tällainen temppeli voi olla sisustettu buddhalaisittain, hindulaisittain tai sitten siellä on edustettuna monenlaisia uskonnollisia/maagisia hahmoja.[/quote]

Kiitos vastauksesta Santeri. Kysymyksessä on juuri tällainen henkientalo mitä kuvailet, joka on jokaisen thaimaalaisen asumuksen pihalla. Olen käynyt paljon lomillani Thaimaassa ja nämä pikkutalot ovat kyllä tuttuja. En ole vaan aiemmin nähnyt taloa hyljättynä ja tontilta pois heitettynä? Ihmettelenkin mikä siinä on taustalla ja minkälaiset seremoniat liittyvät miniatyyritalon hylkäämiseen? Mahdatko sinä tietää syyn, asia vaivaa minua kovasti?

Palaa sivulle “Dharman pyörä”