Päivän ajatus, jos semmoista on

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.
MarkoH

Re: Päivän ajatus, jos semmoista on

ViestiKirjoittaja MarkoH » 07 Marras 2020 00:31

sininendraakki kirjoitti:Katsoin tuota Steve Ford haastattelua. Se on mielenkiintoinen. Steve Ford kertoo että hän sai jossakin nuoruutensa vaiheessa tietää että hänellä on syntymätodistus jonka mukaan hänen isänsä ei olekaan hänen "isänsä". Ainakin haastattelun mukaan hän otti asian rauhallisesti, ei kehittänyt mitään mahtavaa kompleksi-vyyhtiä, eikä ilmaissut mitään raivon kohtausta.

Niin mutta Steve Ford tais tämän isästään saamansa tiedon jälkeen viettää 10 vuotta kuiteskin juoden, mikä epäilemättä lievitti asiain käsittelyä osaltaan. Jos muistan oikein.

Ja muistinhan minä:

I grew up in a hard working family, none religious. At the age of 18 I learned that the Father I'd known all my life was not in fact my biological Father. This new found fact destabilized the identity I had become accustomed to. The idea of who I was came under question. I was left asking, who am I. What then followed was ten years of drinking. At 27 I found myself in recovery from alcoholism.

Toisia alkoholi lähinnä rauhoittaa, toisilla se nostaa aggressiot pintaan.

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 07 Marras 2020 13:39

Olen tähän mennessä katsonut videota kohtaan jossa Steve on ollut mukana 12 askeleen ohjelmassa eli AA kerhossa, ja on jo kerran luovuttanut AA-kerhosta, mutta tullut sitten takaisin. En kauhean paljon halua kuunnella tälläistä tarinaa, kuinka Steve opiskelee taidetta, on sitten valokuvaaja, mutta työ on hieman vaikeaa jos myy kameransa saadakseen rahaa alkoholiin, jne.. Samanlaisia kertomuksia voi kuulla Suomessakin sadoittain, jos vain haluaa kuunnella. -Olen edelleen kiitollinen kaikiille jotka ovat jaksaneet minulla jotakin itsestään kertoa!- Aihe tai sen kulku on vain jotenkin tutun oloinen.

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 07 Marras 2020 22:46

Juopottelusta ja nondualismista jos puhutaan, pitää mainita Wayne Liquorman, jonka tarina on kiintoisan erilainen. Hän vietti kaiken aikansa baareissa ja rakasti sitä. Sitten yksi päivä kaikki tämä loppui. Se oli hirveätä, hän on sanonut, viimeisin asia maailmassa mitä hän olisi halunnut oli juomisen lopettaminen. Silti se loppui. Plop. Poissa. Ja hänen henkinen polkunsa tavallaan alkoi siitä, ihmettelemisestä että mikä on se voima, joka saa hänet lopettamaan juomisen vastoin hänen omaa tahtoaan. Se vei hänet lopulta Intiaan, jossa hän tapasi Ramesh Balsekarin, josta tuli hänen opettajansa.

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 16 Marras 2020 10:59

En ole kiinnostunut C2H5OH -yhdisteen vaikutuksista sisäisesti nautittuna. Katsoin kolmea henkilöä postaamastasi videoluettelosta, joista Steve Ford on mielestäni paras.

guiding_image
titteli: Enclave moron
Viesti:

Päivän ajatus <3

ViestiKirjoittaja guiding_image » 16 Marras 2020 11:20

Joku päivän ohjelma
:faroah:
Kahvi - Boundary Dissolution
Go with the flow - Taitava toiminta
Maallisuuden vastakohta-ajatus - Himalajalle harjoittamaan

On taas ajatukset sekaisin. Ja tunteet ovat onneksi mielen tavallisuutta ylläpitävien pidikkeiden poissaolon takia suuntautuneet feminiinisyyteen. Kahvi kyllä poistaa liikaa maskuliinisuutta, siinä antaudutaan luonnon mekanismeille. Eli aivojen vastareaktio kofeiinille on se mitä tarkoitan.

En minä mistään mitään tiedä, parhaat arvauksetkin ovat valetta. Mutta välillä kun kirjoitan niin saan selvitettyä itse työn tulokseen jotain uutukaista. Pitäisi kai oppia nauttimaan kirjoittamisen prosessista eikä kytätä työn tuloksia. Ja oppia samalla enemmän prosessista kun epäpuhdas muuttuu rakkaudeksi.

Kovin on yhteiskunnassa kansalaisena vaikea edistyä pysyvästi paremmaksi. Tarvitsee vaihtaa maisemaa

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 18 Marras 2020 14:27

En pysty sanomaan mikä on kahvin vaikutus. Käytän sitä päivittäin, en kuitenkaan aloita päivääni kahvilla. Herään kello 5, olen työssä aamupäivan, ensimmäisen kahvin juon kello 9 jälkeen, näin olen tehnyt lähes 10 vuotta, tai ylikin, jo ennen nykyistä työpaikkaani. Joskus juon teetä, lisäksi juon kahvinkorviketta, jota myydään Ruohonjuuressa. Hollantilainen Chicko not coffee, englantilainen Barleycup ja sveitsiläinen Bambukahvi ovat Suomesta saatavia ja käyttämiäni kahvinkorvikkeita. Joskus juon pelkkää kuumaa vettä.

Tony Rodriguesin avaruuskertomuksissa hän sanoo että joissakin aurinkokunnissa, joissa hän on käynyt, kahvi on kielletty aine eli huume.

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 19 Marras 2020 00:24

Kahvihan on psykedeeli. Sitä pitää vaan juoda tarpeeksi että se käy selväksi. Pari kolme pannullista kerralla on sopiva määrä.

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 19 Marras 2020 12:54

Hyi miten epäterveellinen ajatus! Kuvittele mieluummin kolme kannullista puhdasta vettä!

MarkoH

ViestiKirjoittaja MarkoH » 19 Marras 2020 23:03

Pekkä vesikin on vaarallista suurina annoksina, kuten varmasti tiedät.

Minun suosikkini lämpimistä juomista on chai, intialaisittain maustettu tee, jonka vaikutus muistuttaa lievästi morfiinia. Epäilemättä kielletty joissain maailmankaikkeuden ahdasmielisissä osissa.

sininendraakki
Viesti:

ViestiKirjoittaja sininendraakki » 20 Marras 2020 10:47

Tässä David Blaine näyttää juovan useita litroja vettä (taikuus esityksessä tunnetussa TV showssa)

phpBB [media]

Palaa sivulle “Kahvila”