Santeri buddhalaismunkki Thanavuddho

Ole hyvä ja esittele itsesi.
Santeri
Viesti:

Santeri buddhalaismunkki Thanavuddho

ViestiKirjoittaja Santeri » 10 Helmi 2013 05:51

Santeri päättää lähteä munkiksi Thaimaahan ja luopua kaikesta mitä hänellä on koti-Suomessa. Hänen siskonsa Anja haluaa ymmärtää pikkuveljen suurta ratkaisua ryhtyä buddhalaismunkiksi loppuelämäkseen. O: Anja Ahola
\
Viimeksi muokannut Santeri, 16 Helmi 2013 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:violent2:

Santeri
Viesti:

Re: Buddhalaismunkki

ViestiKirjoittaja Santeri » 16 Helmi 2013 14:37

Hei,

Olen muutaman kuukauden päästä kolmekymmentä vuotta täyttävä Helsingissä syntynyt mies. Nykyään olen buddhalaismunkki nimeltään Thanavuddho. Käytän myös suomalaista nimeäni Santeri. Kumpikin käy. Nykyään vaellan Australiassa. Tämä on ollut mielestäni oikein mukava maa. Verrattuna Euroopan vanhoihin kaupunkeihin, täällä kaikki on vielä uutta. Ehkä sama ilmiö on havaittavissa jenkeissä, mutten ole viettänyt siellä tarpeeksi aikaa, että tietäisin.

Australiassa on voimakkaasti esihistoriallinen tunnelma. Täällä on paljon lintuja. Minulle tuli yllätyksenä papukaijamaisten lintujen runsaus. Voin helposti kuvitella mielessäni dinosaurusten liikkuneen täällä...

EDIT:

Dokumenttielokuva 20-vuotiaasta Santerista, totaalikieltäytyjästä, rakentuu vankilan arkitodellisuudessa tallennettujen tunnelmien kuvaukselle.

phpBB [media]

Dokumentti löytyy myös Elävästä arkistosta.

Metta,
Thanavuddho
Viimeksi muokannut Santeri, 18 Kesä 2013 09:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Puoli vuotta elämästä

O
Viesti:

Re: Santeri buddhalaismunkki Thanavuddho

ViestiKirjoittaja O » 16 Helmi 2013 23:19

Kaunis tuo dokumentti. Tulee ihan semmoinen fiilis, että ihmisiähän te munkitkin olette. :D

Australia taitaa olla jännä paikka. Minulla on siellä sukua ja soitan didgeridoota, mutten ole vielä paikan päällä käynyt.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 04 Maalis 2013 08:54

O kirjoitti:Kaunis tuo dokumentti. Tulee ihan semmoinen fiilis, että ihmisiähän te munkitkin olette. :D

Tämä on yksi asia minkä opin jo hyvin nuorena. Mediaan kannattaa suhtautua mahdollisimman avoimesti. Tämä tietenkin edellyttää että mediahuomion kohteella ei ole mitään salattavaa.

Sellainen ihminen kenellä ei ole mitään salattavaa voi suhtautua mediaan pelottomasti. Tässä tapauksessa media toimii apuna, eikä vihollisena. Rehellinen ihminen voi nukkua yönsä rauhassa :)

Koska tämän foorumin nimi on Avoin Sangha niin mainitsen, että tuosta dokumentista jäi pois eräs kohta. Matkalla Thaimaahan meillä oli välilasku Amsterdamissa. Kävin siinä odotellessa kaupungilla kahvilassa. Meillä oli mukana kamera ja kuvasin koko reissun.

Siskoni ei ollut niin kannabismyönteinen kuin minä, niin se kohta jäi lopulta valitettavasti pois dokumentista. Muutenkin se materiaali olisi herättänyt liikaa vastustusta.

Harkitsin vetäytymistä koko dokumentista ellei Amsterdamin vierailua tule siihen mukaan. Lopulta annoin asian kuitenkin olla. Filmin loppupuolella havaittava viileämpi käytökseni siskoani kohtaan johtuu paljolti erimielisyyksistä kannabiskysymyksessä.

Vaikka pilvenpoltto onkin yksi asia mistä todella nautin, niin olin valmis luopumaan siitä, että pystyin vihkiytymään buddhalaismunkiksi. Voisin kuvitella monella muullakin olevan vastaanvanlaisia kokokemuksia nykymaailmassa. Jos haluaa johonkin viralliseen rooliin tai ammattiin, niin kannabis (tai joku muu vastavaa juttu) pitää silloin jättää pois.

En olisi varmaan koskaan lopettanut pajauttelua ilman yhteiskunnan painostusta. Nykyään olen oppinut kuinka tässä maailmassa tulee toimia. Ensin mennään lääkäriin ja sitten lääkäri määrää lääkkeitä. Tämän jälkeen apteekista haetaan reseptillä pillereitä, eikä tämä herätä minkäänlaista huomiota. Mutta annappas olla jos hakisin gramman hasista jostain kulman takaa. Voi olla, että päätyisin johonkin iltapäivälehden etusivulle (Ei sillä ettäkö tämä haittaisi minua):

A MILLIONAIRE-turned-Buddhist monk will plead guilty to growing hydroponic cannabis out the back of his Sydney laundrette, a court has been told.

http://dailytelegraph.com.au/news/sydne ... 1116614761

Minulla meni kolmekymmentä vuotta ennen kuin ymmärsin miten tämä kuvio toimii. Sanon kuitenkin vielä, että se on vain ajan kysymys koska voin kävellä lääkäriin ja pyytää kannabisreseptin. Veikkaan että seuraavan kymmenen vuoden sisällä.

Like many people before and since, the Buddha recognized the medicinal value of cannabis and he recommended it as a cure for rheumatism (aṅgavāta). The patient should be placed, he said, in a small room filled with steam from a tub of boiling water and cannabis leaves (bhaṅgodaka), and inhale the steam and rub it on the limbs (Vin.I,205).

http://www.dhammawiki.com/index.php?title=Cannabis

Metta,
Thanavuddho

O
Viesti:

ViestiKirjoittaja O » 04 Maalis 2013 11:20

^Todella mielenkiintoista! Harmi, että jättivät kohtauksen pois.

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 04 Maalis 2013 11:26

thanavuddho kirjoitti:Siskoni ei ollut niin kannabismyönteinen kuin minä, niin se kohta jäi lopulta valitettavasti pois dokumentista. Muutenkin se materiaali olisi herättänyt liikaa vastustusta.

Tai ehkä siskosi näkee pidemälle kuin sinä. Mikäli tuo kohtaus olisi sisällytetty lopulliseen versioon, monet olisivat saaneet siitä itselleen erinomaisen keppihevosen, jolla ratsastaa buddhalaisten mustamaalaamiseen "Katsokaa nyt! Buddhalaiset ovat nistejä. Mitä minä sanoin." "Buddhalaiset munkit ovat korruptoituneita" Ja sitä rataa.

Tai ehkä minä olen vain kyyninen.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 06 Maalis 2013 04:58

Hei,

Juu, oli miten oli Raita, niin päädyin kompromissiin, että dokumentti saatiin ulos.

Metta,
Thanavuddho

valtteri
Viesti:

ViestiKirjoittaja valtteri » 12 Maalis 2013 11:07

Ihan mielenkiinnosta, mikä oli lajikevalinta/lajikevalinnat "jäähyväissavuiksi" Amsterdamissa?

Harmillista että ko kohtaus jäi pois dokumentista, hieman kiinnostaisi kuulla että minkälaiset olivat siskosi perustelut moiselle ratkaisulle noin niinku dokumentintekijänä. Kokonaiskuvan kannalta olisi kuitenkin ollut varmasti ihan asiaankuuluvaa sisällyttää sekin mukaan dokkariin. Sanoi kyynikot tai keppihevostelijat ihan mitä hyvänsä.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 13 Maalis 2013 05:43

Valtteri,

Ostin jostain random kadunvarren kahvilasta muutaman avaruuskakun ja yhden valmiin White Widow -jointin. Päädyimme erään ravintolan terassille, jonka ovenpielessä luki "No Hard Drugs".

Siinä ei ollut montaa tuntia ennen kuin kone lähti Bangkokiin. Ulkona oli kylmä ja minulla oli liian vähän vaatetta päällä. Vaikka poltin vain vähän ja varovasti sekä lopetin ajoissa, niin silti se meni överiksi. Tyypillistä. Muistelin että WW olisi ollut lähinnä rauhoittava indicainen pilvi, mutta eipä ollut ainakaan tällä kertaa. Siitä lähti ihan kunnon trippi päälle. Se oli aika kuumottava tilanne, sisko, kamerat, kiire koneeseen, kylmä ja edessä tuntematon luostari.

Olisi pitänyt valita jokin puhdas lääkekannabislajike. Ensin ajattelin ostaa hasista, mutta ei siinä oikein ehtinyt alkaa valikoimaan.

Amsterdami teki minuun syvän vaikutuksen. En ollut aikaisemmin käynyt siellä, vaikka olin aina halunnut. Mielestäni lentokoneissa pitäisi tarjoilla ennemminkin lääkekannabista kuin alkoholijuomia. Flying High ja niin pois päin...

Metta,
Thanavuddho

Brahu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Brahu » 13 Maalis 2013 11:33

Tämän vuoden uusi hitti: "Poistetut kohtaukset, munkin pimeä puoli" ;)

Palaa sivulle “Esittelyt”