Kuulutko kirkkoon?

Yleinen keskustelualue ja olohuone henkisille etsijöille.

Kuulutko Kirkkoon?

Voit valita 1 vaihtoehdon

Näytä tulokset

Santeri
Viesti:

Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Santeri » 10 Helmi 2013 08:03

Tervehdys ystävät!

Kuulutko sinä kirkkoon? Minua ei ole kastettu. Paitsi Sepultuan entinen keulahahmo Max Cavalera kastoi minut kerran Soulflyn keikalla.
:violent2:

Jakuryuno
Viesti:

Re: Kuulutko kirkkoon?

ViestiKirjoittaja Jakuryuno » 10 Helmi 2013 09:17

En kuulu kirkkoon. sillä heidän opetuksissaan on mukana doktriineja joita en hyväksy. Lisäksi vastustan myös Ev.Lut kirkon erivapautta kerätä veroja yhteiskunnassamme!

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 10 Helmi 2013 11:29

En pitkään ajatellut, että kirkkoon kuulumisella on mitään väliä. Ja saahan sen avulla ilmaisen kompostipaikan raadolle. Sekä oikeuden olla kummi. Kuitenkin homofobisuus ja epämääräisten militanttien tukeminen Afrikassa löivät lopulliset niitit arkkuun ja erosin kirkosta.

Jyväskylän kirkkoherra kyseli selitystä automaagisella spammikirjeellä. En vastannut.

JaniT
Viesti:

ViestiKirjoittaja JaniT » 10 Helmi 2013 12:01

Erosin jo vuonna papu, syynä heikko usko ja kohdallani vahvasti reflektoitunut ateismi.

Noin muutoin näen, että kokonaisuutena ev.lut kirkko on ok laitos. Muutamia epäkohtia muuttaisin tietenkin, mutta vanhempana alkaa huomaamaan, että oikeastaan mistään ei tule täydellistä, koskaan.

Lauri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lauri » 10 Helmi 2013 15:52

Erosin heti saatuani uskonnonvapauden 18 vuotiaana. Koin pitkään loukkaavana, että vanhempani olivat pitäneet minua syntisenä synnyttyäni ja näkivät tarpeelliseksi puhdistaa minut siitä. Jos joskus hankin lapsia niin haluan taata heille uskonnonvapauden vaikka yhteiskuntamme ei sitä tukisikaan.

Jonne

ViestiKirjoittaja Jonne » 08 Kesä 2013 16:16

Lauri kirjoitti:Erosin heti saatuani uskonnonvapauden 18 vuotiaana.

Samoin.

crazykitz
Viesti:

ViestiKirjoittaja crazykitz » 11 Kesä 2013 17:36

En kuullu kirkkoon, koska mielestäni olisi väärin minusta kuullua kirkkoon, kun en usko krisittyjen jumalaan. Ajatuksena kristillinen kirkko/uskonto on kaunis, mutta toteuttamisessa on monta puutteita. Ihan niin kuin moni muun uskonnon kanssa.

En eronnut kirkosta heti kun täytin 18v, koska halusin olla kummi. Tajusin kuitenkin muutama vuosi myöhemmin että se ei ole syy kuullua kirkkoon, olla muka uskomassa jotain mihin ei usko, ja edustamassa uskontoa jonka pyhässä kirjassa ja monissa käytännöissä on niin moni kohta mitä vastustan.

Minuakin harmitti jossain vaiheessa että minua kastettiin kun synnyin, ilman että minnulta kysyttiiin, mutta nykyään ymmärrän että se oli sitä aikaa että niin vain kuului tehdä. Jos itse saan ikinä lapsen, niin en halua että hän kuuluu kirkkoon koska minä sen päätän, mutta jos hän itse haluaa liittyä kirkkoon, minulla ei ole mitään sitä vastaan.

Jonne

ViestiKirjoittaja Jonne » 11 Kesä 2013 20:49

crazykitz kirjoitti:Ajatuksena kristillinen kirkko/uskonto on kaunis, mutta toteuttamisessa on monta puutteita. Ihan niin kuin moni muun uskonnon kanssa.

Puute uskontojen toteutuksessa on se että kukaan ei koskaan julista jumalan olevan esine alttarilla. Ihmiset ei nykyaikana täysissä järjissään kauaa kestä ajatusta jostain olemassaolemattomasta ulottuvuudesta ja henkilöstä/henkilöistä. Tai sielusta.
Organisaatiot ovat kutenkin olemassa ja ne varmaan jatkaa olemassaoloaan koska olemassa olemalla ne keräävät lisää kannattajia. Jotkut päätyvät johtoasemiin jossa voivat kertoa mitä tahansa seurakuntalaisille/uskoville ja lisäksi nauttia taloudellisista eduista. Sellaista asemaa ei varmaankaan helposti luovuta, ehkä suorastaan tekee kaikkensa jotta pysyisi siinä ja että saisi lisää karjaa omaan talliin.

crazykitz
Viesti:

ViestiKirjoittaja crazykitz » 12 Kesä 2013 05:36

Totta. Mutta itse ajattelin nyt enemmän siis sitä kirkon hyvää puolta, tai siis siitä ajatuksen hyvää puolta, millä monilla kuitenkin on. Se että kirkko auttaa hädässä, kirkko/jumala on paikka minne aina voi tulla kertomaan huolistaan. Näin ei ole, mutta se on monilla se ajatus siinä takana. Oikeasti niin kirkko on politiikkaa niin kuin muutkin poliittiset instanssit, ja siksi en siedä kirkkoa.

Mutta esim monet vanhat kirkot, ihan rakennuksina, ovat huikean kauniit. Tietenkin sitä rahaa olisi voinut viisaammin käyttää, mutta turhaa nyt enää ketään siitä moittia, tehty on tehty. ja kun Pietarissa kävin, niin kävin Ortodoxissa kirkossa, ja voi kuinka kaunis tunnelma sielä oli, niin rauhallista.. Ihanaa!

En muista ihan miten se sanonta meni, mutta jotenkin näin "I have nothing against God, it is his fan club I can't tolerate" Eli ihan perusajatus on kaunis, mutta...

Oops, huomaan nyt että kello on sen verran että töihin pitää raahautua.. Eli pitää katkaisita tätä mun vastausta vähän kesken just nyt...

Jonne

ViestiKirjoittaja Jonne » 12 Kesä 2013 07:37

crazykitz kirjoitti:kirkko auttaa hädässä, kirkko/jumala on paikka minne aina voi tulla kertomaan huolistaan. Näin ei ole, mutta se on monilla se ajatus siinä takana.

Ihmiset tekee hyväntekeväisyystyötä, ei kirkko eikä jumala. Ihmiset käyttää jumalaa ja kirkkoa hyväntekeväisyyteenkin joten ei ne huonoja juttuja siinä mielessä ole vaikka sitä työtä voisi tehdä ilman moisia kuorrutuksia ja vouhkaamisia.

Kirkko on rakennus ja jumala on esine; taulu, patsas tms. Jos olisi olemassa uskonto jossa tämä tunnustettaisiin ja idea olisi olla jumalan palvelija eli leikittäisiin että nukke tai patsas on joku jonka ympärillä firma ja yhteisö toimii niin olisin heti mukana. Mutta koska uskonnot väittävät että on olemassa ikuinen sielu ja jumala jossain muussa ulottuvuudessa niin en voi osallistua toimintaan.

Palaa sivulle “Kahvila”