Mobiilinäkymä

Avoin Sangha on buddhalaisten ylläpitämä uskonnollisesta vakaumuksesta riippumaton keskustelufoorumi, missä voit vaihtaa ajatuksia, kysyä kysymyksiä ja keskustella toisten henkisten etsijöiden kanssa.
Santeri
Viesti:

Re: Taulutietokoneet ja älypuhelimet.

ViestiKirjoittaja Santeri » 13 Touko 2013 01:39

Raitanator kirjoitti:
thanavuddho kirjoitti:Hei,

Hienoa :) Se toimii kumminkin päin!

Tästä voisi laittaa ilmoituksen.

Metta,
Thanavuddho

Laitoin ilmoituksen. Toivottavasti se on tarpeeksi mahtipontinen ja aiheuttaa edes lievää virnuilua.

:?:

Hehhe... :) Sinusta tulisi hyvä sloganeiden suunnittelija. Mutta olen oikeasti iloinen tästä mobiiliversiosta!
:violent2:

Uku

ViestiKirjoittaja Uku » 13 Touko 2013 08:35

thanavuddho kirjoitti:Mutta olen oikeasti iloinen tästä mobiiliversiosta!

Mä taas en oo iloinen. :) Vaikka en tällä foorumilla juurikaan keskusteluihin osallistu, luen tätä päivittäin. Ja luen kännykällä. En oo koskaan tykännyt noista mobiiliversioista, koska ne tekevät touhusta niin sekavaa. Mä tykkään käyttää sivustoa sellaisena kuin se on tarkoitettu tietokoneella katseltavaksi, koska tällöin ei joudu seilaamaan kahden eri version välillä - jos on tottunut selainversioon, miksi täytyy opetella viel tulkitsemaan uudelleen mobiiliversiota... mut mä oonkin yksinkertaisuuteen pyrkivä ihminen, ja jos jokin asia alkaa tuntumaan liian vaikealta, droppaan sen pois. En oo siks lukenut tätä foorumia pariin päivään, kun huomasin, että mobiiliversio ilmestyi linjoille. Tätä kirjoitan tietokoneella.

Mut moni taas tykkää mobiiliversioista, ja on hienoa, että sellaiset on tarjolla! Kaikkia ei voi miellyttää, niin se vain menee. :)

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 14 Touko 2013 01:48

Hei,

Uku kirjoitti:
thanavuddho kirjoitti:Mutta olen oikeasti iloinen tästä mobiiliversiosta!

Mä taas en oo iloinen. :) Vaikka en tällä foorumilla juurikaan keskusteluihin osallistu, luen tätä päivittäin. Ja luen kännykällä. En oo koskaan tykännyt noista mobiiliversioista, koska ne tekevät touhusta niin sekavaa. Mä tykkään käyttää sivustoa sellaisena kuin se on tarkoitettu tietokoneella katseltavaksi, koska tällöin ei joudu seilaamaan kahden eri version välillä - jos on tottunut selainversioon, miksi täytyy opetella viel tulkitsemaan uudelleen mobiiliversiota...

Tämä on sitä nykypäivää, Uku. Minäkään en ole aikaisemmin näitä mobiiliversioita käyttänyt, mutta nyt ajattelin opetella. Tai oikestaan Wikipedian kanssa opettelin jo käyttämään mobiiliversiota.

Halusin tämän vaihtoehdon nuorempia jannuja varten. Täällä meidän foorumilla voi helposti vaihtaa mobiiliversion ja täysversion välillä. Tuossa alhaalla on iso sininen linkki "Switch to full style".

Tulevissa phpBB3 päivityksissä mobiiliversio on kuulemma (ehkä) asenettu oletuksena.

Metta,
Thanavuddho

...
Viesti:

ViestiKirjoittaja ... » 15 Touko 2013 16:01

thanavuddho kirjoitti:Tuossa alhaalla on iso sininen linkki "Switch to full style".

Ja ylhäällä. Sitä ei voi olla näkemättä.

Santeri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Santeri » 16 Touko 2013 03:15

Hei,

Mitä enemmän käytän mobiiliversiota, niin sitä paremmalta se tuntuu!

Metta,
Thanavuddho

tommi
titteli: über geek
Viesti:

ViestiKirjoittaja tommi » 16 Touko 2013 19:53

Uusinta uutta on sellainen käsite kuin Responsive Web Design, joka tarkoittaa sitä että sivustot suunnitellaan siten että ne mukautuvat selaimen kokoon, niin että ei ole eri sivustoa eri laitteille, vaan kaikki laitteet käyttävät samaa sivustoa. Näköjään vuosi 2013 on teemavuosi tälle Responsive Web Design:ille.

Yksi esimerkki on tällainen Boston Globe-sanomalehden sivusto, joka muuttaa muotoaan kun selaimen ikkunaa pienentää tai suurentaa, siten että se on aina selkeä ja luettava, mutta käytössä ei ole kuitenkaan mitään eri versiota eri laitteille.

Tuollainen olisi todella hieno, mutta se vaatii vähän enemmän työtä tuon layoutin kanssa.

raeta

ViestiKirjoittaja raeta » 28 Touko 2013 13:14

Kieltämättä aika riisutun näköinen tuo mobiiliversio sivustosta .

Itekki käytän ihan suosiolla ns. Normaalia. Alueissa ei esim. näy viimeisin viesti.

Palaa sivulle “Informaatio ja säännöt”